تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1398/08/04 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 38
  • - تعداد بازدیدکننده: 38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«نظام آموزش مدیران و کارکنان دولت با نگاه استراتژیک»

در آخرین روز مهرماه امسال، پنجمین کافه کتاب مرکز با حضور جمعی از کارکنان مرکز آموزش مدیریت دولتی با نگاهی به مقاله «مقایسه نظام قدیم و جدید آموزش مدیران و کارکنان دولت با نگاه استراتژیک» در کتابخانه مرکز برگزار گردید.

پنجمین برنامه کافه کتاب مرکز روز سه شنبه برابر با 98/7/30 در حالی شکل گرفت که آقای دکتر علی شیرین (معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت استان تهران) نویسنده مقاله با عنوان یاد شده میهمان این برنامه بود. در این برنامه آقای دکتر علی مهدی مقاله ایشان را با عنوان «بررسی مقایسهای نظام قدیم و جدید آموزش مدیران و کارکنان دولت با نگاه استراتژیک» مورد ارائه، بحث و بررسی قرار داد.

نویسنده مقاله در این نشست به خاستگاه، انگیزه و دلایل نوشتن این مقاله پرداخت و با بیان ابعاد مختلف نظام آموزشی مدیران و کارکنان دولت در ادوار گذشته مرکز به تشریح هرچه بیشتر این مسأله اشاره و تأیید نمود که برنامه‌ریزی استراتژیک مرکز آموزش مدیریت دولتی سابق بر سه گام استوار بوده است: «الف. فرهنگ‌سازی، ب. تخصص‌گرایی، ج. بومی‌سازی آموزش مدیران و کارکنان دولت». طراحی و اجرای برنامه‌ها در رویکرد قدیم به فرهنگ‌سازی آموزش مدیران در دستگاه پرداخته است. طراحی و اجرای برنامه‌ها در رویکرد جدید بر مبنای تأمین نیاز دستگاه‌ها بوده، لذا تخصص‌گرایی شکل گرفته است. در رویکرد جدید به مانند رویکرد قدیم، مشکلاتی وجود دارد و نیاز به آسیب‌شناسی دارد و همچنین رویکرد جدید به معنای مردود شناختن رویکرد قدیم نیست. در گام سوم و گام پایانی برنامه استراتژیک یعنی بومی‌سازی ساختاری و محتوایی آموزش مدیران و کارکنان دولت می‌باید توجه جدی و ژرف‌اندیشی بیشتری صورت پذیرد تا شاهد شکوفایی هر بیشتر نظام آموزشی مدیران و کارکنان دولت باشیم.

در پایان، برخی از شرکت‌کنندگان در این برنامه سؤالاتی را مطرح نمودند که نویسنده مقاله به آنان پاسخ داد. ایشان با ابراز خرسندی از حضور در چنین برنامه‌ای از توجه و دقت‌نظر دست‌اندرکاران کافه کتاب و کارکنان مرکز آموزش مدیریت دولتی به موضوع نظام آموزشی مدیران و کارکنان، تشکر نمود.

 


  • لینک کوتاه : /ZxC

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1286
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید