تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1398/01/26 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 15
  • - تعداد بازدیدکننده: 15
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری آزمون‌های غیرحضوری مرکز در سال 1398

مرحله اول: دوشنبه 1398/02/02 تا چهارشنبه 1398/02/04

مرحله دوم: شنبه 1398/02/14 تا چهارشنبه 1398/02/18

مرحله سوم: شنبه 1398/02/28 تا چهارشنبه 1398/03/01

مرحله چهارم: شنبه  1398/3/18 تا چهارشنبه 1398/03/22 ​​

نکات قابل توجه
هنگام ثبت‌نام در سامانه آزمون‌های غیرحضوری مرکز، اطلاعات زیر را به دقت درج یا انتخاب نمائید:
شماره (کد) ملی برای شناسه کاربری ضروری و همیشگی است.
نشانی پست الکترونیکی (Email) معتبر و در دسترس (با توجه به محدودیت ایجاد شده توسط سایت YAHOOاز آدرس ایمیل این سایت استفاده نشود).
رمز یا کلمه عبور
دستگاه و استان محل خدمت
نشانی محل کار
*توجه داشته باشید: فراگیران فقط کافیست یکبار برای شرکت در تمام آزمون‌ها ثبت نام نمایند. لذا نام کاربری و رمز عبور خود را برای شرکت در دوره‌های بعدی حتماً بخاطر داشته باشید.
پیش از شرکت در آزمون‌ها، تعداد و نوع آزمون‌های موردنظر را با واحد آموزش دستگاه محل خدمت خود، هماهنگ کنید.
سقف ساعت مجاز برای شرکت در آزمون‌ها در طول سال، براساس سرانه آموزشی، برای کارکنان و مدیران به‌ترتیب به‌میزان 40 و 60 ساعت می‌باشد؛ در صورت نیاز به افزایش سقف مذکور، ارائه معرفی‌نامه کتبی از دستگاه محل خدمت ضروری است.
مدت زمان هر آزمون، به اندازه نصف تعداد سؤالات آن آزمون به دقیقه است.
هر فراگیر در هر روز، حداکثر مجاز به شرکت در 2 عنوان آزمون می‌باشد و برای شرکت در هر عنوان آزمون (در بازه زمانی اعلام‌شده)، 2 بار فرصت دارد.
در پایان هر آزمون، اعلام قبولی و یا عدم قبولی فراگیر از سوی سامانه آزمون اعلام خواهد شد. کسانی که قبول نشده‌اند یکبار دیگر مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند و کافیست از طریق گزینه" شرکت در آزمون" مجدد اقدام نمایند.(حداکثر فرصت برای شرکت و یا قبولی در آزمون همان تاریخ های اعلام شده است و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد). 
زمان برگزاری آزمون‌ها از ساعت 9 تا 15 هر روز می‌باشد. آزمون‌های مهارت‌های هفت‌گانه فناوری اطلاعات (ICDL) به‌صورت شبانه‌روزی فعال است.
منابع آموزشی آزمون‌ها در قسمت «فایل‌های آموزشی» سامانه قرار دارد. برخی از منابع به‌صورت کامل در قالب فایل PDF قابل دانلود می‌باشد. در سایر موارد، مشخصات منابع چاپ‌شده (صفحه جلد، مشخصات ناشر و فهرست مطالب) ذکر شده که فراگیران یا دستگاه محل خدمت آنها باید نسبت به تهیه منابع اقدام نمایند. سؤال‌های آزمون‌های مهارت‌های هفت‌گانه فناوری اطلاعات (ICDL) نیز از محتوای Office2007 طراحی شده و منبع خاصی موردنظر نمی‌باشد.
به‌استناد بند 1 بخشنامه شماره 82999 مورخ 1394/05/14 معاونت سابق توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، از آنجا که تمامی کارکنان دولت باید مهارت‌های هفت‌گانه فناوری اطلاعات (ICDL) را در سنوات قبل گذرانده باشند و شرط لازم برای افراد جدیدالاستخدام نیز داشتن گواهی و مهارت لازم در این خصوص می‌باشد، لذا کارمندانی که نیاز به طی دوره‌های مذکور دارند، باید از طریق خودآموزی نسبت به فراگیری آن اقدام نمایند. بر این اساس، در گواهینامه آزمون‌های مذکور، مدت زمان (ساعت) آموزش درج نمی‌شود. همچنین پرداخت شهریه این دسته از آزمون‌ها (150/000 ریال برای هر آزمون) برعهده داوطلبان می‌باشد.
در صورت ایجاد هرگونه تغییر در نشانی، شماره تماس، نشانی پست الکترونیکی (Email) و …، بلافاصله اطلاعات خود را در سامانه به‌روزرسانی و اصلاح نمائید.
صدورگواهینامه‌ها بعد از گذشت یکماه از طریق سامانه اینترنتی https://govahi.smtc.ac.ir/inquiry قابل دریافت و چاپ می‌باشد. ضمناً استعلام صحت گواهینامه های صادر شده (براساس کد ملی افراد) نیز از طریق لینک مذکور برای دستگاه ها امکانپذیر است.
در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر یا مطرح کردن مشکلات خود، با شماره تلفن 42501873 تماس حاصل نمائید.
نحوه و مراحل شرکت در آزمون‌ها
1. ثبت‌نام در سامانه آزمون‌های غیرحضوری مرکز
2. دریافت و مطالعه منابع آزمون‌های موردنظر، از قسمت «فایل‌های آموزشی» سامانه
3. ورود به سامانه در تاریخ مقرر، با وارد کردن شماره (کد) ملی و کلمه عبور
4. انتخاب گزینه «شرکت در آزمون» از قسمت «پنل کاربری» سمت راست صفحه
5. پرداخت الکترونیکی شهریه آزمون با طی کردن مراحل مربوط و بازگشت به سامانه
6. انتخاب مجدد آزمون از فهرست آزمون‌ها
7. پاسخگویی به سؤال‌ها
عناوین و مشخصات آزمون‌ها
 
الف- مهارت‌های هفتگانه فناوری اطلاعات (ICDL)
مفاهیم پایه فناوری اطلاعات (IT)
استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل‌ها (Windows)
واژه‌پردازها (Word)
صفحه‌گسترده‌ها (Excel)
بانک‌های اطلاعاتی (Access)
ارائه مطالب (PowerPoint)
اطلاعات و ارتباطات (Internet)
 
سؤال‌های آزمون‌های مهارت‌های هفت‌گانه فناوری اطلاعات (ICDL) از محتوای Office2007 طراحی شده و منبع خاصی موردنظر نمی‌باشد.
شهریه آزمون‌های مهارت‌ های هفت‌گانه فناوری اطلاعات (ICDL) به‌میزان 150/000 ریال برای هر آزمون و پرداخت آن برعهده داوطلبان می‌باشد و دستگاه محل خدمت، مسئولیتی در این زمینه ندارد.
به‌استناد بند 1 بخشنامه شماره 82999 مورخ 1394/05/14 معاونت سابق توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، از آنجا که تمامی کارکنان دولت باید مهارت‌های هفت‌گانه فناوری اطلاعات (ICDL) را در سنوات قبل گذرانده باشند و شرط لازم برای افراد جدیدالاستخدام نیز داشتن گواهی و مهارت لازم در این خصوص می‌باشد، لذا کارمندانی که نیاز به طی دوره‌های مذکور دارند، باید از طریق خودآموزی نسبت به فراگیری آن اقدام نمایند. بر این اساس، در گواهینامه آزمون‌های مذکور، مدت زمان (ساعت) آموزش درج نمی‌شود.

  • لینک کوتاه : /Z9P

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1434
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید