تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1397/09/11 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 21
  • - تعداد بازدیدکننده: 21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری جلسه شورای آموزشی و پژوهشی و گردهمایی با مسئولین آموزشی در استان سمنان

به گزارش مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان سمنان، چهارمین جلسه شورای آموزشی و پژوهشی و دومین گردهمایی با مسئولین و کارشناسان آموزشی و پژوهشی دستگاه های اجرایی استان در روز دوشنبه مورخ 2‏/7‏‏/97 راس ساعت 9 صبح در مرکز آموزش و پژوهش های این استان برگزار گردید. پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید، سرکار خانم ملک پور مدیر محترم مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری  ضمن خوش آمدگویی به اعضا و مدعوین محترم، دستور کار جلسه را به شرح ذیل قرائت نمود:

  • بحث و بررسی پیرامون اثربخشی دوره­های آموزشی
  • ارائه نظرات کارشناسان برای تبیین الگوهای ارزیابی

مدیر مرکز  در ادامه در خصوص اهمیت نیروی انسانی تأکید کردند که در صورت دانایی و توانمندی می تواند سازمان را پویا ومنابع متنوع و فراوانی را برای سازمان خود فراهم نماید. با نگرش به این فرضیه که افراد دانش و مهارتهایی که در دوره تحصیلات رسمی خود آموخته اند لزوماً نمی توانند تا پایان دوره خدمت کارآمد و اثربخش باشند بنابراین راهکار اصلی برای کارآمدی و اثربخشی، «آموزش منابع انسانی » است. آموزش همواره به عنوان وسیله ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار می گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان را تشکیل داده و باعث رکود سازمان می شود.

در واقع آموزش یک وظیفه اساسی در سازمان ها و یک فرآیند مداوم و همیشگی است که کارکنان در هرسطحی از سطح سازمان اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده (مدیر یا زیردست) محتاج آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارتهای جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار خود از هرنوع که باشد روش ها و اطلاعات جدیدی را کسب نمایند. خانم ملک پور در ادامه تأکید کردند کیفیت برگزاری دوره های آموزشی باید مد نظر کلیه دستگاه ها باشد و تأکید ما برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت از نظر محتوای آموزشی و شیوه برگزاری برای کارکنان دولت در سطح استان می باشد و دوره های آموزشی باید بگونه­ای برگزار شود که منجر به یادگیری و ارتقاء دانش ،ارتقاء مهارت و ارتقای رفتار سازمانی که نشانگر مسئولیت و تعهد سازمانی و یادگیری باید در خدمت نظام اداری باشد. در ادامه جلسه خانم رمیار در تشریح دستورالعمل سنجش اثربخشی برنامه های آموزشی دستگاه های اجرایی رعایت موارد ذیل را لازم و ضروری دانستند:

  1. فراهم نمودن بازخورد لازم و بهنگام در مورد یک برنامه آموزشی برای مدیران و دست اندرکاران آموزش
  2. تهیه آمار و اطلاعات کمی و کیفی در مورد برنامه های اموزشی

سطح یک واکنش فراگیران: بیانگر میزان رضایت فراگیران از برنامه های آموزشی که برای تمام دوره های برگزارشده طی سال انجام شود.

سطح دوم یادگیری: آن چیزی که دوره درصدد دستیابی به آن بوده یادگرفته اند یا نه؟چه دانشی فراگرفته؟ چه مهارتی ایجاد شده؟ چه نگرشی تغییر یافته؟ که این سطح برای دوره های تخصصی گروهی انجام شود.

سطح سوم رفتار: دانش و مهارت تغییر محسوس و معنادار در رفتار شغلی ایجاد نموده است یا نه؟ این سطح به سنجش میزان تغییرات حاصله در رفتار شغلی می پردازد. برای این سطح  25٪ دوره های تخصصی گروهی مورد سنجش قرار بگیرد.

سطح چهارم نتایج: چه نفعی دستگاه از برنامه آموزشی اجرا شده برده است و نتایج آن بر روی عملکرد دستگاه چه بوده است؟ که این سطح برای دوره های کلیدی مصوب کمیته های آموزش دستگاه های اجرایی اجرا شود. سپس آقای آخوندی مسئول آموزش شرکت برق منطقه ای استان در خصوص تجربیات موفق برای کیفی سازی آموزش موارد مفیدی را بیان داشتند.

در پایان پس از پرسش و پاسخ با مسئولین و کارشناسان آموزشی و پژوهشی دستگاه های اجرایی استان جلسه راس ساعت 12 با ذکر صلوات خاتمه یافت.


  • لینک کوتاه : /ZeR

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1553
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید