تاریخ : 27 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1399/07/02 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 40
  • - تعداد بازدیدکننده: 38
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری دومین نشست صمیمانه دکتر زهرا احمدی پور با کارکنان و مدیران مرکز در سال ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مدیریت دولتی: دومین نشست صمیمانه دکتر زهرا احمدی پور با کارکنان و مدیران مرکز آموزش مدیریت دولتی از ساعت ۱۲:30 الی 14:30 روز دوشنبه 31 شهریورماه 1399 در سالن ولایت مرکز برگزار شد.

در بخش اول این برنامه ریاست محترم مرکز ضمن تسلیت و تجلیل از خانواده مرحوم آقای عبدالله ستاری و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: «یاد و خاطره مرحوم آقای ستاری فراموش‌نشدنی است». ایشان سپس با اشاره به جایگاه مرکز ابراز داشت: «توجه و شناخت از مسائل کلان کشور سبب برنامه‌ریزی جدید برای مرکز می‌گردد؛ مرکز در این بازۀ زمانی به عنوان سازمانی جوان و یادگیرنده وارد فعالیت پویا شده است و باید این موضوع را در نظر داشت که زمانی مرکز پویایی خود را نشان داده که بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها با بالا گرفتن کرونا به کناری نشستند، ولی امروز مفتخریم که این اقدامات مهم و چشمگیر به کمک همه کارکنان مرکز انجام شده است. هر چند تا تبدیل شدن به سازمانی یادگیرنده، فاصله های بسیاری داریم؛ ولی با همت همکاران امروز و همکارانی که جدیداً به ما ملحق خواهند شد، این مهم هموار و محقق می گردد.» 

دکتر احمدی پور در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «تغییر سن و ورود نیروهای جدید و جذب هیأت علمی می تواند مرکز را در جایگاه رفیع نظام اداری قرار دهد.» وی همچنین با تأکید بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی مرکز افزود: «اگر بخواهیم فقط یک فعالیت مرکز را همچون کانون ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای را بررسی نماییم که خود یکی از وظایف کوچک مرکز است، ولی همین مورد در انتخاب مدیران باصلاحیت بهتر، نقش مؤثری را ایفا می کند. حال، اگر اقدامات مرکز را در مقایسه با سایر بخش های فعال در نظام اداری بسنجیم؛ مرکز نمره بسیار مناسبی را به دست می آورد.»

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی همچنین با اشاره به نقش و ارزش سرمایه انسانی گفت: «سرمایه گذاری بر منابع انسانی حتماً ما را به توسعه هدایت خواهد کرد؛ بنابراین در کنار هم و با هم می توانیم به توسعه برسیم» دکتر احمدی پور در خاتمۀ سخنانش ضمن تشکر از زحمات همه مدیران و کارکنان ابراز داشت: «هدف گیری اصلی مرکز، افزایش کیفیت نظام آموزش مدیران است.»

در بخش دوم برنامه، دکتر احمد پیروز نویسنده کتاب «نیم قرن تجربه و مسیر آینده» درباره مرکز و سیر تطور و تحول در نیم قرن اخیر به اختصار مطالبی را ارائه نمود.

دکتر شهناز جهانگیری معاون پژوهشی مرکز، سخنران بعدی برنامه بود که ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گزارشی از اقدامات تابستانه معاونت پژوهشی را به صورت مختصر بیان داشت و افزود: «این معاونت تهدیدهای کرونایی را تبدیل به فرصت کرد و با بهره گیری از روش های به روز و جدید، اقدامات مناسبی را به انجام رسانید: 1. برگزاری ۱۹ نشست که مجموعاً ۹۹۶۴ نفر در آنها حضور داشتند و بیش از ۱۹ هزار نفر ساعت با استفاده از سامانه جامع آموزش مرکز از این فضای آموزشی بهره مند شدند. 2. به روز بودن فصلنامه حقوق اداری 3. ایجاد فروش و نمایشگاه الکترونیکی کتاب؛ 4. انتشار ۱۳ عنوان کتاب های چاپ اول (پنج درسنامه و هشت کتاب)؛ 5. پیگیری برگزاری شورای علمی برای ۱۵ کتاب و ۶ درسنامه؛ 6. تولید محتوای الکترونیکی؛ 7. ارتباط مستمر با فروشگاه ها و ناشرهای برتر؛ 8. ارتباط مستمر با دانشگاه و سازمان ها جهت چاپ پژوهش های برتر؛ 9. تهیه و تولید 3 درسنامه در دفتر پژوهش های کاربردی 10. برگزاری دو ارائه یافته های علمی-پژوهشی به صورت الکترونیکی؛ 11. ایجاد درگاه الکترونیکی برای فصلنامه های تخصصی مرکز آموزش مدیریت دولتی؛ 12. چاپ چهارمین فصلنامه تخصصی آموزش مدیریت دولتی؛ 13. چاپ سومین فصلنامه تخصصی مطالعات و پژوهش‌های اداری؛ 14. مستندسازی تجارب و مدیران از اهم اقدامات معاونت بوده است.»

در بخش دیگر این برنامه، دکتر مهدی حسینی راد معاون آموزشی مرکز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و یاد و خاطره آقای ستاری را فراموش نشدنی دانست و در ادامۀ سخنانش با مقایسه کانون ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران با شایستگی اصیل ایثارگران، جانبازان و جان برکفان هشت سال جنگ تحمیلی گفت: «بهترین تجلی دوران برگزاری کانون های ارزیابی شایستگی ها در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود و همگی شاهد آن بودیم که با ابزارهای اصیل انسانی و الهی، داوطلبان در مسیر ارتقاء و توسعه قرار می گرفتند و هرکس از این مراحل می گذشت، آسمانی می شد و به مقام شهادت نائل می آمد و دیگران تا آخرین رمق و توان خود ایستادگی و جانبازی می کردند. از این رو، امروزه باید در کانون های ارزیابی شایستگی ها به گونه ای تمرکز هرچه بیشتر بر ارزش های انسانی و تبلور آن در زندگی اجتماعی و اداری داشته باشیم.»

دکتر سیدمحمود حاج اکبری نیز در بخش دیگر برنامه با تشکر از ریاست محترم مرکز و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: «ما باید به جنگ خود و هفته دفاع مقدس افتخار کنیم؛ چرا که مقام معظم رهبری فرمودند: هفته دفاع مقدس، هفته افتخار است. لذا این هفته، بزرگداشت از روحیه دفاع مقدس است، گرامیداشت ایثار و افتخاراتی است که در این کشور به دست یک ملت رقم خورده است. در یک کلام، هفته دفاع مقدس، لوح افتخارات ملت ایران است. اما در این میانه، به راستی وظیفه ما به عنوان کارمند چگونه است؟ باید بگویم که همه شما همکاران تلاش بسیاری برای رسیدن به اهداف و مأموریت های مرکز داشته اید که اگر خالصانه در این مسیر فعالیت کرده باشیم می توان گفت از جنس فعالیت های خالصانه دفاع مقدس محسوب می گردد. اگر با همین روحیه دفاع مقدس به اهداف و مأموریت‌ های مرکز بیندیشیم؛ به طور قطع موفق خواهیم شد.»

در پایان این برنامه که با تقدیر از آقای دکتر احمد پیروز همراه بود، از کتاب «نیم قرن تجربه و مسیر آینده» رونمایی شد. همچنین از همکاران نمونه مرکز آموزش مدیریت دولتی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

  • لینک کوتاه : /Zq2

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 937
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید