تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1398/04/25 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 34
  • - تعداد بازدیدکننده: 34
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونت آموزش مرکز

 دوشنبه  24 تیر ماه 1398 در مرکز آموزش مدیریت دولتی با حضور ریاست سازمان، معاونین و همچنین مهمانانی از سازمان اداری و استخدامی کشور و نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی مراسم تودیع سرکار خانم رادمنش معاونت وقت مرکز و معارفه دکتر سجادی پناه به عنوان معاونت جدید مرکز برگزار گردید.   

در ابتدای مراسم خانم رادمنش با اشاره به ان که تغییر در هر نوعی که باشد ارزشمند است و آن چیزی که تغییر نمی کند خود تغییر است به ارائه سخنان خود پرداختند. وی افزودند؛ بیش از سی سال است در سازمان حضور دارند و با تمام وجود به مرکز علاقه داشته و آرزو می کند همواره این مجموعه در مسیر رشد و رسیدن به جایگاه واقعی خودش در حرکت و تعالی باشد. در سال 97 و دوران آغاز ریاست خانم دکتر احمدی پور بر مرکز، به گواهی همه همکاران  تحولات عظیمی در اینجا رخ داد و کاری که ایشان در ظرف یک سال انجام داده اند را بدور از اغراق می توان در حد ده سال برآورد نمود.

 معاونت سابق آموزش در ادامه سخنان خود عنوان داشت: در این راستا اسناد راهبری در مرکز تعریف و اهداف راهبردی تعیین و در جهت رسیدن به آنها برنامه های عملیاتی ذیل سه دسته اصلی آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی تنظیم و اجرایی شدند. وی همچنین ضمن اشاره به فعالیت ها و برنامه های اجرایی در سال 97 و 98 به اهم آنها پرداخت از جمله دورهای آموزشی مدرسان برای آموزش منشور حقوق شهروندی، تربیت ارزیاب، برگزاری دوره های مدیریت بحران که یکی از ایده های خانم دکتر احمدی پور بود و نیز  مجموعه نشست ها و دوره ها برای تربیت و توانمندسازی مدیران جوان و زن و سایر موارد دیگر پرداختند. رادمنش  درپایان گفتند: "ضمن تشکر مجدد از حمایت های ریاست محترم مرکز، برای دکتر سجادی پناه نیز آرزوی توفیق و موفقیت را دارم."

 دکتر سجادی پناه معاونت آموزشی جدید مرکز ضمن عرض سلام و تشکر از همگی حضار و بالااخص سرکارخانم رادمنش، عنوان داشت؛ برنامه های مصوب و طراحی شده معاونت آموزشی مرکز که مورد تایید خانم دکتر احمدی پور در سال گذشته و امسال بودند و نیمی از کار بودند را به خوبی بیان داشته و دیگر ضرورتی به بیان مجدد آنها نیست اما نیمه دیگر کار  استفاده و مشورت با کلیه ذی ربطان با معاونت آموزشی است در جهت اجرایی هرچه بهتر برنامه ها در راستای تحقق اهداف تعریف شده می باشد.

معاونت جدید مرکز همچنین افزودند: دو نکته در تغییر و تحول مهم است که باید مورد توجه قرار گیرند: اول از منظر مدیریت دینی به طول مدیریت توجه نمی شود. یعنی طول زمان مدیریت  حائز اهمیت نیست به عرض مدیریت توجه می شود یعنی  خروجی دوران تصدی مدنظر است. مقام معظم رهبری در یک سخنرانی نکته ای را می فرمایند: " همین امیرکبیر که سالیان دراز مدیریتش بر تارک مدیریت این کشور  عین ستاره درخشانی می درخشد فقط سه سال دروان صدارت طول کشید".  نکته دوم مواجه با این تغییر و تحول است که یک اصل انکار ناپذیر است. انسان های بزرگ و با ظرفیت هم در زمان تصدی و هم در زمان واگذاری، متعالی می شوند چون تکلیف محورند.

خانم دکتر احمدی پور ریاست محترم مرکز نیز در ابتدا سخانان خود ضمن عرض سلام به حضار، در خصوص  برگزاری مراسم روز گذشته مرکز که اولین همایش ملی خط مشی گذاری آموزشی بود، به همگی دوستان خدا قوت گفتند. و ابراز امیدواری کردند که "در تداوم برگزاری برنامه های متصل به کنگره بین المللی در 17 و 18 آذرماه شاهد یک رویداد بین المللی در شان مرکز آموزش مدیریت دولتی و نظام اداری کشور  باشیم." در چرخه مدیریتی ادارات همواره تغییرات وجود دارد و لاجرم افراد در مقطعی وارد نظام اداری می شوند، رشد پیدا کرده و به بلوغ می رسند. در این مسیر صاحب سبک های مدیریتی مشخص می شوند، در هر صورت باید یک زمانی هم باید این اندوخته ها و تجارب را به عنوان یک میراث تحویل مدیران بعدی داده و در همین فرآیند تغییری که خانم رادمنش نیز توضیح دادند قرار گرفته و به عنوان مدیر از سیستم خداحافظی صورت بگیرد. و این همان چرخه مدیریتی در نظام اداری است.

در ادامه ریاست سازمان عنوان داشتند: خوش شانس ترین مدیران  کسانی هستند که در مراسم تودیع خود همه به نیکی از نوع برنامه ریزی و اقدامات آنها یاد می کنند و نام نیکی که از آنها در مجموعه مرکز باقی می ماند که  خود به نوعی میراثی از آنهاست و  می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. خوشبختانه در طی همکاری یک سال و چند ماهه با ایشان به عنوان یک همکار بسیار باصداقت همراه با دانش و تجربه مورد نیاز و موثر سعی کردند در تمام برنامه های که  چه در قالب تکالیف مرکز به واسطه مصوبه ها ابلاغ شده بود و چه آنهای در مرکز طرحی کرده ایم برای بازآفرینی مرکز، صادقانه همراهی کردند. "از ایشان سپاس گذار و برای شان آرزوی توفیق دارم."

دکتر احمدی پور در بخشی دیگر سخنان خود افزودند: دکتر سجادی پناه معاونت آموزش جدید مرکز نیز باید تلاش بنمایند که ارتباط سازنده ای را در بین معاونت ها و واحدهای مرکز در مسیر هم افزایی و همگرایی سازنده برای تحقق اهداف و اجرایی شدن هر چه بهتر برنامه ها ایجاد بنمایند. هفته گذشته در مراسم پنجاهمین سالگرد جناب آقای انصاری انتظاراتی را که از مرکز دارند در قالب این دوتا راهبرد پیشنهاد دادند. راهبرد اول: تحت عنوان "تربیت مدیران جوان و زن" است و برنامه ریزی و نیاز سنجی صورت گرفته و تقویم برنامه ها در حال تدوین است. راهبرد دوم بهبود دانش مدیریتی مدیران را انجام بدهیم. تعامل با مجموعه دستگاه و رویکرد مشارکت محور که خود دکتر سجادی پناه اشاره کردند مورد انتظار از ایشان است تا بتوانند از یک ظرفیت جمعی و یک خرد جمعی که در مرکز وجود دارد برای پیشبرد برنامه های آموزشی استفاده کنند و برای ایشان هم آرزوی توفیق داشته و امیدواریم با همکاری و تلاشی که همه با هم خواهیم داشت مرکز را در جایگاه در خور شان خودش قرار بدهیم.

در پایان مراسم احکام تودیع و معرافه ابلاغ گردید وبه پاس بیش از سی سال خدمات سرکارخانم رادمنش هدایایی به ایشان در میان تشویق های ممتد همکاران و کارمندان مرکز اهداء گردید. 


  • لینک کوتاه : /Z1j

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1369
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید