تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1396/11/11 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 37
  • - تعداد بازدیدکننده: 37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری هشتمین وبینار آموزشی سازمان ملی بهره وری در سطح کشور

هشتمین وبینار تخصصی سازمان ملی بهره‌‌وری ایران با عنوان «مهارت‌های کلیدی توانایی در کار» سه شنبه ـ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ ـ به صورت آنلاین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ملی بهره‌وری ایران، در ابتدای این وبینار تخصصی، رییس سازمان ملی بهره وری ایران در سخنان کوتاهی با بیان اینکه اجرای تکالیف و وظایف قانونی این سازمان از جمله ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه مستلزم همکاری، همفکری و عزم همه سطوح است، تصریح کرد: نقش همکاران در سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با توجه به تاثیرگذاری آنها در تدوین برنامه‌ها، بودجه‌ریزی و تعامل با دستگاه‌های دیگر انکار ناپذیر است و سازمان ملی بهره‌وری ایران نیز نیازمند همفکری و مشارکت فزاینده این سازمان‌هاست.
علی اکبر اولیاء افزود: یکی از تکالیف این سازمان بر اساس «برنامه جامع بهره‌وری کشور»، تعامل با استان‌ها بوده که این ارتباطات برقرار شده، بنا به درخواست و پیگیری استان‌ها برنامه‌های جدی‌تر  نیز در دستور کار قرار گرفته که به سازمان ملی بهره‌وری ایران کمک خواهد کرد تا مدل‌های توسعه استانی در زمینه بهره‌وری یا سند توسعه بهره‌وری استانی را تدوین کند تا بتوانیم به رشد بهره‌وری هدفگذاری شده در برنامه‌های توسعه، یعنی نیل رشد بهره‌وری به میزان یک سوم رشد اقتصادی دست یابیم.
وی با اشاره به تعاملات فیمابین سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) خاطرنشان کرد: این وبینار آموزشی کمک می‌کند تا با محوریت تجارب کشور سنگاپور و فراگیری مهارت‌های لازم بهره‌ورانه‌تر عمل کنیم. ضمن اینکه به‌زودی ویدئو کنفرانس آموزشی نیز در زمینه «مدیریت دانش» با حضور یکی از اساتید بین‌المللی در این زمینه برگزار خواهد شد. 
در ادامه این جلسه همچنین، دکتر اسماعیل ملک اخلاق، رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی در سخنان کوتاه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در برنامه های آموزشی بهره وری به مباحثی مانند بهره‌وری استراتژیک و قدرت تولید اشاره کرد و در ادامه به تشریح اجمالی کلیدواژه «سازمان یادگیرنده جهانی» و مفاهیم «دانش جهانی» و «تجربه جهانی» پرداخت.
 
مهارت‌های کلیدی توانایی در کار یا «سواد کار»
پس از آن، دکتر حمیدرضا نایبی، مدرس این کارگاه به ارائه موضوعات مربوطه پرداخت. مهارت‌های جهانی مورد نیاز برای کار و معرفی مهارت‌های کلیدی توانایی در نیروی کار، وضعیت مهارت‌های کلیدی توانایی نیروی کار در جهان، دسته‌بندی چهارگانه مهارت، یادگیری چگونه آموختن در محل کار
حل مساله، ارتباطات، کار تیمی، ارتباطات موثر در محل کار، حل مساله و خلاقیت، مدیریت بر خود، گروه‌ها و سازمان اثربخش از رئوس موضوعاتی بود که در این وبینار تخصصی مطرح شد. 
از این وبینار آموزشی، مدیران و کارشناسان از استان‌های اصفهان، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، چهارمحال و بختیاری، خرسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان، گیلان و مرکزی به‌صورت آنلاین بهره‌مند شدند.

  • لینک کوتاه : /ZyU

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1743
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید