تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1397/08/28 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 21
  • - تعداد بازدیدکننده: 20
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری 12 دوره آموزشی در مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان ایلام

به گزارش مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان ایلام، همانگونه که سازمان ها به منظور رسیدن به حد مطلوب اقتصادی و صنعتی ، بایستی آموزش نیروی انسانی ، بویژه آموزش ضمن خدمت کارکنان خود را در صدر و اولویت قرار داده و در زمینه تربیت و آموزش منابع انسانی سرمایه گذاری کنند و با توجه به اینکه نظام آموزش و بهسازی نیروی انسانی یکی از مهمترین نظامهای ذیل سیستم مدیریت منابع انسانی در سازمان ها میباشند ، که آموزش کارا و اثربخش منابع انسانی در سازمانها را دنبال می کند. در همین راستا مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در تاریخ 1397/07/08 لغایت 1397/07/30 بنا بر رسالت سازمانی خود و در جهت ارتقاء سطح دانش ، نگرش و مهارت کارکنان دستگاه های اجرائی استان ایلام و به منظور آشنایی فراگیران با شیوه های نوین آموزشی اقدام به برگزاری 12 دوره آموزشی تحت عناوین :

  1. منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی به میزان 4 ساعت با هدف آشنایی فراگیران با قوانین مربوط به منع اخذ پورسانت.
  2. حسابداری مدیریت استراتژیک به میزان 16 ساعت با هدف نقش حسابداری مدیریت در عملکرد سازمانی و بودجه ریزی در سازمان های امروزی با استفاده از ابزارها و روشهای حسابداری مدیریت.
  3. انتشار اسنادخزانه و اوراق قرضهبه میزان 8 ساعت به منظور مرتفع نمودن چالشهای راهبردی و تعاریف و مفاهیم کلی مشخصات و میزان نحوه باز پرداخت و باز خرید انواع اوراق قرضه و خزانه.
  4. حسابداری دولتی اعتبار تملک دارائیهای سرمایه ای به میزان 12 ساعت با هدف و توضیح حساب اعتبارات و دارائیهای سرمایه ای و انجام عملیات حسابداری مربوطه و همچنین آشنائی بیشتر با روشهای جدید حسابداری دولتی .
  5. مدیریت سبز به میزان 4 ساعت با هدف آشنایی بیشتر با اصول و مبانی نظری محیط زیست و انواع آلاینده های زیست محیطی و راه های پیشگیری از آلودگی محیط زیست و توسعه پایدار و الزامات جهانی حفظ محیط زیست.
  6. اقتصاد مقاومتی به میزان 8 ساعت با هدف درک مفاهیم از کلیات اقتصاد مقاومتی و ساختار و مولفه ها و شاخص های مورد عمل و الزامات و راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز و سایر اسناد بالادستی نمود که پس از پایان دوره گواهینامه پایان دوره جهت فراگیران محترم صادر گردید.
  7. مدیریت برند شخصی بمدت 20 ساعت (صنعت ، معدن و تجارت) فراگیران در این دوره با مبانی علمی مدیریت برند شخصی و مفاهیم شناخت و مطالعه بازار ، نحوه انتخاب مخاطب و طراحی جوهره برند آشنا شدند.
  8. توسعه مهارتهای سرپرستی بمدت 16 ساعت (صنعت ، معدن و تجارت) فراگیران در این دوره آموزشی با اصول سرپرستی در سازمان ، مسئولیت ، قدرت و اخلاق سرپرستی ،خلاقیت و نوآوری ، کنترل ، سازماندهی ، تفویض اختیار ، ارتباطات و رهبری آشنا شدند .
  9. سیاستهای کلان نظام بمدت 18 ساعت (استاندارد) فراگیران در این دوره آموزشی با سیاستهای کلان نظام در حوزه های فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ،علم و فناوری ، قضایی ، اجتماعی ، منابع طبیعی ، صنعت و معدن و ... آشنا شدند .
  10. مدیریت رفتار سازمانی بمدت 12 ساعت  (استاندارد) فراگیران در این دوره آموزشی با مفاهیم ، نظریه ها و کاربردهای رفتار سازمانی ، مبانی رفتار فردی و گروهی در راستای کارآفرینی و اثر بخشی سازمانی آشنا شدند.
  11. مهارتهای ارتباطی مدیران بمدت 9 ساعت (استاندارد) فراگیران در این دوره آموزشی با اصول ، مفاهیم و تئوریهای مختلف ارتباطات ،مدلها و فرایندهای ارتباطی و فنون مختلف پاسخگویی آشنا شدند.
  12. توجیهی بدو خدمت کارکنان دولت بمدت 70 ساعت ( برای تعداد 35 نفر از کارکنان جدیدالاستخدام دستگاههای اجرایی استان) فراگیران در این دوره با قانون مدیریت خدمات کشوری ، اخلاق حرفه ای ، فرهنگ سازمانی مبتنی بر آموزه های دینی ، کار تیمی و حل مسئله ، ساختار نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران و ماموریتهای دستگاه محل خدمت خود آشنا شدند .

  • لینک کوتاه : /ZvR

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1569
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید