تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1398/05/22 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 23
  • - تعداد بازدیدکننده: 23
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

جلسه آموزشی مدیران و کارشناسان آموزشی دستگاه های اجرائی استان هرمزگان

اولین جلسه آموزشی مدیران و کارشناسان آموزشی دستگاه های اجرائی استان هرمزگان رأس ساعت 9 صبح روز دوشنبه مورخ 98/04/10 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، به ریاست آقای علی سعیدی مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان برگزار گردید.

در این جلسه تعداد 70 نفر از کارکنان و مدیران آموزش 59 دستگاه حضور داشتند که از این تعداد، 4 نفر مدیر میانی ، 11 نفر مدیر پایه و 2 نفرمدیر عملیاتی و 53 نفر کارمند بودند، همچنین به لحاظ جنسیت، از این تعداد 38 نفر زن و 32 نفر مرد بودند. 

ابتدا آقای سعیدی ضمن خیرم قدم به مدعوین و تشکر از آنها بابت حضور در جلسه، به تشریح تاریخچه تأسیس مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری پرداختند و فعالیتهای این مرکز را شامل انجام امور دبیرخانه ای شورای راهبری توسعه مدیریت استان، انجام امور دبیرخانه ای میز خدمت استان، اجرای سیاستها، خط مشی ها و برنامه های مصوب آموزشی سازمان اداری و استخدامی کشور و مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور ، بررسی و احصاء نیازهای آموزشی دستگاههای استانی، اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت عمومی و اختصاصی دستگاههای اجرایی بصورت حضوری و غیر حضوری، اعتبارسنجی موسسات آموزشی دولتی و غیر دولتی، برگزاری دوره های آموزشی تربیت مدرس، برگزاری آزمون مهارتهای هفتگانه Icdl و نحوه ارزیابی و توسعه شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای عنوان نمودند. همچنین گزارشی از عملکرد مرکز در خصوص وضعیت برگزاری دوره های آموزشی در سال 97 ارائه کردند و سپس به تشریح مبانی قانونی نظام آموزش کارکنان دولت و سیاستهای کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص آموزش کارکنان دولت پرداختند. ایشان با اشاره به بازنگری دوره های آموزش کارکنان دولت، برنامه های آموزشی سال 1398 مدیران و کارکنان دولت را به تفصیل شرح دادند که شامل دوره های ؛ توجیهی بدو خدمت، شغلی ، عمومی و فرهنگی ، قبل از انتصاب مدیران حرفه ای ، حین انتصاب مدیران و دوره های آموزشی فناوری اطلاعات می باشد.

ایشان در ادامه بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی مدیران زن و مدیران جوان زیر 45 سال، دوره های آموزشی تخصصی راهبردی مسأله محور که با هدف آماده سازی مدیران و مسوولان نظام اداری و اجرایی کشور در سطح ارشد و میانی و به منظور دستیابی به بینشی جامع نسبت به شرایط اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در سطح ملی ، استانی طراحی شده تاکید نمودند و بیان داشتند در تاریخ 98/03/21همزمان با سراسر کشور، از طریق مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور این دوره ها بصورت ویدئوکنفرانس (وبینار) افتتاح شده و می بایست دستگاه های اجرائی نسبت به ارسال مشخصات مدیران حرفه ای متناسب با هریک از دوره های مذکور به مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری اقدام نمایند تا برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دوره ها انجام شود.

سعیدی یکی دیگر از مباحث مهم و قابل اهمیت را راه اندازی سامانه جامع آموزش مدیران و کارکنان دولت عنوان نمودند و از دستگاه های اجرائی درخواست نمودند، اطلاعات آموزشی کلیه کارکنان و مدیران را از زمان شروع بکار در دستگاه ها به این مرکز ارسال نمایند تا جهت ثبت در سامانه در اختیار مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور قرارگیرد.

ایشان در ادامه به بخشنامه شماره 464185 مورخ 97/08/29 سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص احراز صلاحیت تدریس و اجرای برنامه تربیت مدرسان و صدور گواهی صلاحیت تدریس برای این افراد اشاره داشتند و تأکید کردند کلیه دستگاههای اجرایی می بایست در برگزاری دوره های آموزشی، از مدرسین تائید صلاحیت شده استفاده نمایند. همچنین از دستگاهها خواستند نسبت به معرفی مدرسین خود به منظور تشکیل بانک اطلاعات مدرسین و برگزاری دوره های تربیت مدرس اقدام نمایند.

بررسی صلاحیت حرفه ای و توسعه شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای در راستای بخشنامه شماره 1657367 مورخ 96/11/04، سازمان اداری و استخدامی کشور نیز یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد دستگاههای اجرایی قبل از انتصاب افراد به پست های مدیران حرفه ای، نسبت به ارزیابی افراد از طریق کانون های ارزیابی تایید شده توسط سازمان اداری استخدامی کشور اقدام نمایند.

 سعیدی با اشاره به برگزاری کنگره پنجاهمین سالگرد فعالیت مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور، گفت : به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور (18 تیرماه 1348)، کنگره ای با عنوان «آموزش مدیران و کارکنان دولت در ایران » برگزار می شود که تأکید بر نیم قرن تلاش بی وفقه در خصوص آموزش مدیران و کارکنان دولت دارد و گامی است در راستای عملیاتی نمودن نقشه راه اصلاح نظام اداری و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز  احیاء نظام توانمندسازی (آموزش) کارکنان و مدیران دستگاه ها اجرائی و انتظار داریم مدیران محترم دستگاه های اجرائی و خصوصاً مدیران و مسئولان آموزش دستگاه ها در همایش های جانبی کنگره و مراسم کنگره حضور و مشارکت فعال داشته باشند.

سعیدی ادامه داد : بدین منظور دستاوردها، نتایج یافته های مطالعاتی و تجارب ارزنده سایر کشورها و همچنین سازمان های مرتبط با آموزش کارکنان و مدیران دولتی از طریق « فروم بین المللی» و با همکاری صاحب نظران موسسه بین المللی علوم اداری در قالب پنج همایش متناظر با محورهای تعریف شده برگزار می شود که با توجه به هماهنگی های صورت پذیرفته توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور با پایگاه استنادی جهان اسلام مقالات پذیرفته شده در ISC نمایه خواهد شد.

وی با اشاره به فهرست و تاریخ همایش های مربوط به کنگره افزود : همایش ملی خط مشی گذاری برای آموزش شایسته مدیریت و کارکنان دولت، ثبت نام در همایش تا تاریخ 98/04/23، همایش ملی تبیین نظام های استاندارد آموزش، ثبت نام در همایش تا تاریخ 98/05/23، همایش ملی آسیب شناسی، طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه های اجرائی، ثبت نام در همایش تا تاریخ 98/06/24، همایش اثربخشی آموزش مدیران و کارکنان دستگاه های اجرائی، ثبت نام در همایش تا تاریخ 98/07/15 ، همایش ملی آسیب شناسی تحقیق و توسعه در خصوص آموزش مدیران و کارکنان دستگاه های اجرائی، ثبت نام در همایش تا تاریخ 98/07/30 انجام می شود.

در ادامه جلسه نیز گزارشی از وضعیت عملکرد دستگاه های اجرائی در زمینه ارائه اطلاعات آموزشی مدیران و کارکنان برای درج در سامانه جامع آموزش و همچنین عملکرد آموزشی سال 1397 دستگاه ها ارائه شد و تأکید شد نسبت به ارسال اطلاعات در اسرع وقت اقدام گردد.

در ادامه جلسه سوالاتی از طرف مسئولین آموزش دستگاه ها مطرح شد که به آنها پاسخ داده شد. جلسه رأس ساعت 11 صبح با صلوات حاضرین به پایان رسید.


  • لینک کوتاه : /ZsD

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1338
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید