تاریخ : 05 اردیبهشت 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1402/12/19 - 09:28
  • - تعداد بازدید: 308
  • - تعداد بازدیدکننده: 285
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مرکز آموزش مدیریت دولتی و دانشگاه بجنورد با همکاری دانشگاه امام صادق برگزار کرد

سومین پیش‌نشست |همایش ملی کاربرد موردکاوی در آموزش مدیران دولتی|

سومین پیش‌نشست «همایش ملی کاربرد موردکاوی در آموزش مدیران دولتی» با عنوان "موردکاوی؛ رویکردآموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور" با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور دکتر گنجعلی؛ رییس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام دکتر شیخ­زاده؛ رییس دانشگاه بجنورد، دکتر زهرا نیک­خواه؛ دبیر کمیته علمی از دانشگاه بجنورد دکتر محمد نوروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، روز سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷مکان در سالن شهید مطهری(ره)، دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار گردید .

در این نشست تخصصی، ابتدا دکتر نوروزی با طرح مبحث "طراحی موردکاوی پویا تجربه مدیرشو 1و 5" به اهمیت و ابعاد موردکاوی در فرآیند آموزش و پژوهش مدیریت پرداخته و این موضوع را به عنوان یکی از مقوله­های مهم در حوزه آموزش مورد کاوی برشمردند. وی در ادامه با بیان موضوع شبیه­‌سازها در فضای مدیریت، به تبیین ابعاد این مهم از زوایای کنشگری و یادگیری زیاد، محیط واقعی، محیط مصنوعی و کنشگری و یادگیری کم پرداخته و ضمن تعریف موردکاوی، بر مهارت­های اصلی حوزه موردکاوی متمرکز گردید. ایشان تشخیص و تعریف مساله، ایجاد راه حل­ها و ارزیابی راه حل­ها و تصمیم‌­گیری درباره آن­ها را مهم­ترین خروجی‌­های موردکاوی برشمردند .

دکتر نوروزی با تبیین  ویژگی­‌های موردکاوی، به موضوع "اشاره به داستان یک کارمند" پرداخته و این موضوع را یکی از ابعاد دقیق و تکنیکی حوزه موردکاوی دانسته و به تشریح این موضوع پرداختند.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر شیخ‌­زاده به مبحث " آسیب­‌شناسی آموزش رشته مدیریت در ایران" پرداختند که موضوعاتی چون عدم تناسب محتوای دروس با نیازهای جامعه و بازار کار، عدم کاربردی بودن محتوا و برنامه آموزشی رشته مدیریت، ضعف محتوای آموزش در پرورش مهارت­های تخصصی و کاربردی، عدم ارائه آموزش مبتنی بر کارآفرینی، توجه کم به برنامه‌­های کارآموزی در تدریس، فقدان فرصت عملی برای یادگیری و ... را به عنوان مهم­ترین آسیب­‌های آموزش رشته مدیریت در ایران مطرح نمودند.

دکتر شیخ زاده با طرح مبحث "تاملی در آموزش مدیریت در جهان" به الگوبرداری از موسسات اعتبارسنجی و تضمین کیفیت رشته مدیریت در جهان اشاره داشت و گفت: برای ارتقای کیفیت و اثربخشی آموزش مدیریت در ایران بایستی از تجربیات شیوه آموزش مدیریت در دانشگاه‌هی پیشرو استفاده نمود.

رئیس دانشگاه بجنورد در ادامه بحث، ضمن پرداختن به چارچوب توسعه تعاملات درون دانشگاهی و برون دانشگاهی دانشکده‌­های مدیریت، به لزوم استفاده از تکنیک­‌های آموزش موردکاوی در دانشگاه هاروراد اشاره نمود .

از دیدگاه ایشان معیارهای اعتبارسنجی مورد استفاده در موسسات اعتبارسنجی مدیریت یکی از مباحثی است که در رویکرد آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور، بایستی مورد توجه قرار گیرد .

فرایند بازنگری سرفصل­های درسی یکی دیگر از مباحث مطرح در بیانات دکتر شیخ‌­زاده بود که با تبیین موضوع سه سطح دانش در مورد روش تدریس در نهایت به تاریخچه مرکز مطالعات مدیریت ایران از گذشته تاکنون اشاره نمودند. ایشان در پایان صحبت­های خود، با پخش برخی فیلم­های کوتاه و کاربردی در حوزه موردکاوی، به تبیین تصویری این مهم با استفاده از الگوی دانشگاه هاروراد پرداختند.

در بخش بعدی نشست دکتر بنی اسد و دکتر نیک­خواه نیز به بیان برخی مباحث لازم با موضوع نشست پرداختند.

در پایان مراسم نیز سوالات حاضرین توسط اساتید پاسخ داده شد.


  • لینک کوتاه : /ZX4

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 112
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید