تاریخ : 26 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1402/04/31 - 11:11
  • - تعداد بازدید: 654
  • - تعداد بازدیدکننده: 628
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار کرد

نشست تخصصی آینده مهارت های مدیریتی متاثر از هوش مصنوعی در ایران وجهان

نشست تخصصی با عنوان " آینده مهارت‌های مدیریتی متأثر از هوش مصنوعی در ایران و جهان" در تاریخ 1402/05/31 بصورت حضوری و برخط (آنلاین) از طریق سامانه آموزشهای الکترونیکی مرکز (lms.smtc.ac.ir) برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر بهروز مینایی رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار گردید، ابتدا به مقوله هوش مصنوعی و ظرفیت‌های آن، همچنین حوزه‌های راهبردی هوش مصنوعی در دنیا مورد بررسی قرار گرفت.
ایشان در ادامه حکمرانی دیجیتال در دنیا را مورد توجه قرارداده و اشاره نمودند که حکمرانی دیـجیتـال چارچوبی راهبردی بـرای تعیین تکلیف و شفاف‌سازی نقش‌ها، مسئولیت‌ها، اختیارات، مـطالبات راهبـردی مرتبط با تصمیم‌گیری‌ها برای طرح تحول دیجیتالی یک سازمان همچون استراتژی دیجیتال، سیاست‌گذاری دیجیتال و استـانداردهای مرتبط بـا جـاری‌سازی تحول دیجیتـال اسـت.ش
دکتر مینایی همچنین در ادامه به حکمرانی هوش مصنوعی پرداختند و اشاره نمودند که هوش مصنوعی یا شاخه‌ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. در حقیقت هوش مصنوعی نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونه‌ای همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند. 
سلامت، جامعه، اقتصاد، حمل و نقل و ... در زمره مسائلی هستند که مستقیم از هوش مصنوعی اثرپذیر هستند.
وی در ادامه ضمن اشاره به برخی از آورده های ناشی از هوش مصنوعی به تهدیدات اجتماعی گفتگوگرهای هوشمند برای عموم مردم اشاره نمودند و بیان داشتند تا سال 2030 نسل‌های آینده در بسیاری از جنبه های زیستی و کاری، مستقیم و غیرمستقیم از هوش مصنوعی متأثر خواهند شد.
در بخش دیگری از این نشست تخصصی، دکتر مینایی اشاره نموند که هوش مصنوعی بر بسیاری از شغل‌های آینده نیز اثرگذار خواهد بود.
وی در بخش های مهمی از بیانات خود اذعان داشتند که 42 درصد مدیران حاضرند تا قسمتی از وظائف خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهند. 
تحلیل وضعیت تحول دیجیتالی در محیط کسب و کار ایران، مکاتب فکری آن، از جمله مسائل دیگری بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت. 
دکتر مینایی در پایان، پاسخگوی سوالات فراگیران، در این نشست تخصصی بودند. 


  • لینک کوتاه : /Z9

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 9
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید