تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1396/12/15 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 13
  • - تعداد بازدیدکننده: 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نهمین قسمت از گفتگوی مجموعه مستند ترویجی و تصویری تربیت مدیران آینده برگزار شد

ایشان افزودند که لازمه این مشروعیت قانونی، ضرورت شکل گیری نظام ارزیابی عمکرد و گزینش حرفه ای مدیران در نظام دیوانسالاری کشور است . که در این فرایند یک مدیر باید به دانش و مهارت های لازم در حوزه تخصصی دست یابد و در نتیجه برای نظام اداری کشور به یک مدیر کارآمد ،اثربخش ،آینده نگر،خلاق ونوآورتبدیل شود .

رئیس دیوان محاسبات کشور درادامه بحث اولویت وضرورت داشتن مدیران حرفه ای ودر سطح بین المللی را یکی از راهبردهای دنیای امروز عصر فناوری،اطلاعات ورقابت توصیف نمودندکه مدیران آینده بایستی دانش و مهارت های تخصصی لازم درحوزه های دیپلماسی مربوطه را کسب نمایند ولازم است این سرفصل نیز در برنامه های آموزشی آنها گنجانده شود . مهارتهایی نظیر چند زبانه بودن و شناخت اصول و قواعد کسب و کار بین المللی بسیارحائزاهمیت است. رئیس سابق مرکزآمارایران به صراحت تاکید نمودند که در حال حاضر مدیران کارآمد در سطوح بین المللی دارای جایگاه ویژه ای هستند و توانمندی وداشتن دانش حرفه ای متناسب با پیشرفت روز دنیا ونیز ارایه ایده هاو برنامه های مدرن برای سازمان های کشور و حضور با کیفیت در عرصه های بین المللی  از شاخص های شایسته و بارز مدیران آینده است..

دکتر آذر، درپایان گفتگو نقش محوری مرکز آموزش مدیریت دولتی را با رویکرد اسناد بالا دستی وپشتیبانی سازمان اداری و استخدامی در ایجاد بستر مناسب برای تربیت مدیران اینگونه توصیف نمود: (( تدوین منشور اخلاق حرفه ای مدیران در قالب نظام رتبه بندی مدیریت که مبتنی بر شایسته سالاری باشد و این ممکن نمی شود مگر با ایجاد سازمان نظام مدیریتی ، در این مسیر باید از ظرفیت علمی انجمن های تخصصی نظیر انجمن علوم مدیریت ایران ، انجمن رفتار سازمانی و نظایر آن استفاده کرد)).

یادآور می شود مصاحبه و گفتگوی کامل این استاد فرهیخته متعاقبا بر روی سایت مرکز برای کلیه علاقمندان مدیریت و علوم اداری کشور بارگذاری خواهد شد


  • لینک کوتاه : /ZmU

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1731
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید