تاریخ : 26 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1402/10/05 - 14:46
  • - تعداد بازدید: 207
  • - تعداد بازدیدکننده: 198
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با مشارکت مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد:

"همایش ملی تعالی حکمرانی در پرتو تحول کانون های ارزیابی و توسعه"

اولین همایش ملی تعالی حکمرانی در پرتو تحول کانون‌های ارزیابی و توسعه با هدف آسیب‌شناسی نظام مدیریت کانون‌های ارزیابی ایران، دوم و سوم دیماه سال جاری با حضور دکتر لطیفی (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور)، دکتر میری (رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی) و معاونان سازمان (آقایان دکتر مشفق، عرب اسدی، یزدان پناه) و جمعی از اساتید حوزه مدیریت برگزار گردید.

این همایش دو روزه که با محورهای علمی؛ خط‌مشی‌گذاری کانون‌های ارزیابی و توسعه، تحولات آینده در کانون‌های ارزیابی و توسعه، طراحی و اجرای کانون‌های ارزیابی و توسعه، مسائل و چالش‌ها در ارزیابی و توسعه برگزار شد، دارای بخش ویژه ای شامل مطالعات موردی در حوزه کانون های ارزیابی و توسعه بود که وجه تمایز آن نسبت به سایر همایش‌های مشابه به شمار رفته و مسئولیت پنل اجرایی آن به عهده مرکز آموزش مدیریت دولتی بوده است. در این پنل تجارب موفق داخلی در زمینه طراحی مدل شایستگی، طراحی ابزارهای نوین، تربیت و ارتقاء عملکرد ارزیابی کانون‌ها و همچنین تجربیات موفق داخلی در حوزه طراحی گزارشات بازخورد مدیریتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 از دیگر اهداف برگزاری این همایش می توان به بازنگری دستورالعمل نحوه ارزیابی توسعه شایستگی‌های نوین مدیران حرفه‌ای اشاره نمود که مقرر شد پس از رصد چالش‌های این حوزه، بخشنامه‌ای با مدنظر قرار دادن نیازهای واقعی مصرف کننده‌های نهایی (کانون‌های ارزیابی کل کشور) ابلاغ گردد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مدیریت دولتی دکتر لطیفی در خلال همایش، ضمن اشاره به نحوه ارزیابی، استانداردها و چارچوبهایی که در این زمینه مطرح است ابراز نمود که ارزیابی همانقدر که نیازمند ابزار است، در تحلیل، نیازمند هنر بوده و ما باید براساس نیازهایی که داریم، شایستگی‌های جدید تعریف کنیم و هنرمندانه به کشف شواهد و برقراری روابط در تحلیل شایستگی بپردازیم که تعریف شایستگی روحیه جهادی یکی از همین موارد است.

معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه در سال‌های 1399 و 1400، تنها 472 نفر از مدیران دولتی توسط کانون‌ها، ارزیابی شده‌اند، به ارزیابی 3475 مدیر توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی در طی یک سال از آغاز فعالیت دولت مردمی اشاره کرد و افزود: از کل نفرات مورد اشاره، 15 درصد پذیرفته، 73 درصد نیازمند توسعه و 12 درصد نیز عدم احراز صلاحیت شان اعلام گردیده است.

لطیفی برگزاری نخستین همایش ملی تعالی حکمرانی در پرتو تحول کانون‌های ارزیابی و توسعه را دلالت بر اعتماد دولت به کانون‌های ارزیابی مردمی، تخصصی و نخبگانی دانست و گفت: ما اعتقاد داریم که باید بخش عمده‌ای از کارها توسط کانون‌های ارزیابی انجام شود و مرکز آموزش مدیریت دولتی در این زمینه، نه به عنوان رقیب کانون‌ها بلکه باید به عنوان تنظیم‌گر و راهبر ایفای نقش نماید. وی در پایان با اذعان به اینکه ما راهی نداریم به جز اینکه مدیران را در مناصب، متناسب با آن مسئولیت بکار بگیریم، گفت: ساختارها منشا تحول نیستند بلکه به افراد کمک می‌کنند که تحول‌آفرینی کنند، لذا عدالت، شایسته‌سالاری و بهره‌وری با کمک کانون‌های ارزیابی و انتخاب شایسته قابل تحقق است.

در بخش ویژه این همایش نیز دکتر میری (رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی؛ عضو شورای سیاست گذاری و همچنین دبیر فنی همایش) ضمن اشاره به فواید برگزاری این همایش در خصوص چالش‌های پیش رو در اجرای قانون‌های ارزیابی، سامانه جامع کانون‌های ارزیابی، رتبه‌بندی کانون‌ها، رتبه‌بندی ارزیاب‌ها و همچنین وحدت رویه‌ای که باید در ارزیابی مدیران بخش دولتی وجود داشته باشد، سخنرانی نمودند.


  • لینک کوتاه : /Zg4

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 73
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید