تاریخ : 27 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1399/07/20 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 49
  • - تعداد بازدیدکننده: 48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی الکترونیکی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد در استان خراسان شمالی

دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد ویژه کارکنان دولت دستگاه های اجرایی استان بصورت غیر حضوری توسط مدیریت آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان خراسان شمالی، برگزار گردید و به فراگیرانی که در آزمون پایان دوره موفق به اخذ نمره قبولی گردیدند گواهینامه آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان شمالی اعطا شد.

یکی از عمده ترین موضوعاتی که اثر تخریبی و بازدارنده بر توسعه کشور دارد، فقدان سلامت اداری و وجود بحث برانگیز «فساد اداری» بر پیکره دولت و حاکمیت است. همچنان که مبرهن است «سلامت اداری» لازمه پیشرفت کشور و از موجبات افزایش راندمان آن است.

هر معضل و مسئله ای دارای علل و عوامل پیدا و پنهان می باشد و معضل فساد اداری نیز از این مقوله مستثنا نیست. لذا یکی از وظایف مهم دولت به معنای اعم آن این است که با استفاده از ابزار های در اختیار، نسبت به حداقل رساندن فساد اداری کوشا باشد و با استفاده از فنون قانونگذاری و مدیریتی و در جهت برخورد قانونی-علمی فرایندی را ترسیم نماید تا ضمن تعبیه ساختار مناسب در بدنه دولت از اهرم های تشویق و تنبیه به بهترین وجه بهره گیری بهینه نماید تا از قبل این اصول و روش ها ، شاهد بروز جامعه ای عاری از فساد اداری باشیم تا موجبات ارتقاء رضایت مندی عمومی را بیش از پیش فراهم نماید.

در این راستا دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد بصورت الکترونیکی (LMS) با هدف  آشنایی کارکنان دولت با انواع طبقه بندی مفاسد اداری و عوامل موثر بر ارتقاء سلامت ، آئین نامه پیگیری و مبارزه با رشوه و تکالیف دستگاه های اجرایی در این خصوص ، برگزار گردید.


  • لینک کوتاه : /Z72

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 919
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید