تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1396/05/07 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 10
  • - تعداد بازدیدکننده: 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سمینار "راهکارهای مدیریتی مبارزه با پولشویی"

سمینار"راهکارهای مدیریتی مبارزه با پولشویی" با حضور دکتر ملک اخلاق ریاست مرکز، مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی روز دوشنبه 2/5/ 96 در سالن اجتماعات مرکز برگزار شد.

به گزارش دفتر ریاست ، روابط عمومی و هماهنگی امور استانها؛ سمینار راهکارهای مدیریتی مبارزه با پولشویی با هدف ترویج الزامات اقتصاد مقاومتی و دانش روز جهانی در حوزه مبارزه با پولشویی، مبارزه با فساد اقتصادی، کمک به ارتقای پایداری ملی، آشنایی با شیوه های انجام پولشویی طی سه روز در محورهای: عملیات و معاملات مشکوک، بررسی آثار و تبعات منفی پولشویی، اصول مبازه با پولشویی در کشورهای دنیا برگزارشد.

دکتر ملک اخلاق ریاست مرکز؛ سمینار راهکارهای مدیریتی مبارزه با پولشویی را بسیار پراهمیت دانسته و آثار و تبعات منفی پولشویی در کشور را تحلیل نمودند. ایشان با اشاره به برخی ازتجاب جهانی، ریشه آن را در دولتی بودن و عدم واگذاری امور به بخش خصوصی دانسته و افزودند؛ با بررسی های انجام شده حوزه اسکاندیناوی یکی از سرزمین های پاک در این خصوص معرفی شده است که زمینه های فساد و پولشویی درآن کشورها بسیار کم می باشد

رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی راهکارهای برون رفت از فساد و پولشویی را در گرو اقتباس از الگوی سرزمین های پاک، ورود احزاب و شفاف سازی توسط آنها، ارتقای کارکردی مطبوعات و رسانه ها و همچنین نقش دانشگاهها را بسیار حائز اهمیت دانسته و تاکید داشتند؛ آنالیز دو مفهوم قیمت تمام شده در عرصه تولید و قیمت فروش راز مفهوم مبارزه پولشویی است.

ایشان ضمن اشاره به مختصات سیستم بانکی در کشورهای جهان سوم، افزودند: در این کشورها بانک وجود ندارد بلکه نظام صندوق داری حاکم است، زیراسیستم بانکی هنوز مسیر و کارکرد واقعی خود را در جذب سرمایه از بیرون مرزها و توزیع آن در داخل کشور را پیدا نکرده است.


  • لینک کوتاه : /ZoV

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1790
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید