تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1395/03/04 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 8
  • - تعداد بازدیدکننده: 8
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سمینار تخصصی" تمرکز زدایی؛ چالش ها ، باید و نبایدها"

 سمینار تخصصی" تمرکز زدایی؛ چالش ها ، باید و نبایدها" با حضور دکتر ملک اخلاق، ریاست مرکز، دکتر جواد اطاعت، دکتر اسماعیل شیعه ، آقای آرامی و همچنین برخی از مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، مدیران دفاتر آموزش و پژوهش استانها و جمعی از صاحبنظران برنامه ریزی کشور روز سه شنبه 4/3/94 در سالن اجتماعات مرکز برگزار شد.

به گزارش دفتر ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استانها؛  یکی از وظایف راهبردی دست اندرکاران حوزه برنامه ریزی کشور، جایگاه توسعه منطقه ای در برنامه های کلان اقتصادی و اجتماعی کشور و زمینه های دستیابی به الزامات آن می باشد ، در این راستا سمینار تخصصی تمرکز زدایی؛ چالش ها ، باید و نبایدها" با حضور سه تن از صاحبنظران برنامه ریزی کشور و با هدف ایجاد زمینه های توسعه منطقه ای ، ویژه مدیران و کارشناسان حوزه برنامه ریزی طراحی شد.
ابتدا آقای حسین آرامی، مشاور معاونت فرهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ضمن تبیین موضوع و سوالات کلیدی مورد بحث اظهار داشت؛ سازمان مدیریت به عنوان نهاد متولی توسعه و رصد توسعه متوازن درکشور انتظار دارد مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری در نقش اتاق فکر سازمان مدیریت از کلیه ظرفیت های خود در حوزه های مدیریت، توسعه و آینده نگری و سایر ماموریت های مرتبط از سوی سازمان مدیریت استفاده نماید. وی افزود؛ سلسله سمینار و نشست هایی در حوزه های توسعه و آینده نگری طراحی شده که به زودی اجرایی خواهد شد.
سپس دکتر جواد اطاعت، صاحبنظر و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، با سخنان خود پیرامون تمرکز زدایی از نگاه توسعه پایدار (حکمروایی) به تشریح ضرورت ها، باید ها و مقتضیات، پیشینه و تجربیات سایر کشورها، ظرفیت های قانونی و الزمات و مراحل تحقق محورهای مورد بحث پرداختند.
در ادامه دکتر اسماعیل شیعه صاحبنظر و استاد دانشگاه ، در حوزه تمرکز زدایی از منظر برنامه ریزی ملی- منطقه ای دیدگاههای خود را با محوریت ساختارهای منطقه ای در ایران آغاز و ویژگی های هر مولفه را با توجه به ضرورت ها ، بایدها و مقتضیات  و ظرفیت های قانونی را بیان و به تشریح آن پرداختند.
 در پایان سمینار ، اساتید  به سوالات و نقطه نظرات شرکت کنندگان پاسخ دادند.
 
 

 


  • لینک کوتاه : /ZQW

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1872
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید