تاریخ : 27 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1399/08/10 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 43
  • - تعداد بازدیدکننده: 40
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری هشتمین نشست آنلاین ارائه تجارب مدیران در سال 1399

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مدیریت دولتی: هشتمین نشست‌ برخط ارایه تجارب مدیران در سال 1399 با سخنرانی آقای دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی به منظور انتقال دانش و تجربه به مدیران دستگاه‌های اجرایی، از ساعت 10 تا 12 روز شنبه دهم آبان ماه در سالن ولایت مرکز برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه که با معرفی دکتر جبارزاده همراه بود، بیان شد که وی معاون سیاسی وزیر کشور، چهار سال استاندار آذربایجان شرقی و چهار دوره نماینده مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی بوده است.

دکتر جبارزاده سخنان خود را با گرامی داشت یاد و خاطره اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی آغاز کرد و گفت: «بزرگداشت یاد و خاطره شهدا وظیفۀ ملی و انسانی ماست و شهدا همواره بر گردن ما حق دارند و اگر نگاهی مدیریتی داشته باشیم، می توان گفت که بیان روش و منش فرماندهان شهید، بهترین شیوۀ بهره گیری از تجارب مدیریتی است و من برجسته سازی این نگرش را برای کارکنان و مدیران نظام اداری به عنوان یک پیشنهاد به مرکز آموزش مدیریت دولتی ابراز می دارم که یکی از بهترین روش های انتقال تجارب مدیریتی، تشریح روش و منش مدیریتی فرماندهان دفاع مقدس است.»

معاون سیاسی وزیر کشور با برشماری ویژگی های مشترک فرماندهان جنگ گفت: « نفوذ در دلها؛ پاسخگو بودن به خدا؛ انجام کار بیش از دیگران؛ حساسیت نسبت به بیت المال و گشاده رویی با زیردستان، پنج ویژگی مشترک و برجسته در شیوه و منش شهدا و فرماندهان بزرگوار بود که امروزه نیازمند تحقق چنین نگرشی بین مدیران نظام اداری کشور هستیم.»

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به اقدامات مهمی که در زمان تصدی استانداری آذربایجان شرقی صورت گرفته بود؛ بیان داشت: «یکی از کارهای مهم در وهلۀ نخست ورودم به استانداری، برنامه ریزی برای استان بود. از این رو، با دعوت از پانزده نفر از اساتید دانشگاه ها که بیشتر اقتصادان بودند، کوشیدیم  برای استان برنامه ای را تدوین نماییم. البته برنامه از جنس جامع نبود، بلکه برنامه ارائه شده بر مبنای قابلیت ها و تنگناها ترسیم شد که اصطلاحاً به آن «برنامه ریزی هسته ای» می گویند و این گونه سند توسعه و تدبیر استان را پی ریزی کردیم. هدف این برنامه ریزی، حل مشکلات اصلی و شکل دهی قطب های خط دهنده است و نه پوشش همه مسائل. از سوی دیگر، استفاده کارا از منابع مالی، فیزیکی و اجرایی و همچنین بهره گیری کارا از سرمایه های اجتماعی، انسانی و نمادین به خوبی در برنامه ریزی هسته ای دیده می شود.»

استاندار سابق آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم داشتن برنامه ریزی هسته ای اظهار داشت: «تهیه هر برنامه مستلزم مراجعه به کلیه اسناد بالادستی همچون سند آمایش، سند پایه توسعه و برنامه پنج ساله توسعه است. یکی از نقاط قوت چنین برنامه ریزی، عدم نفی برنامه های جاری و ساری است. به عبارت دیگر، رویکرد نوینی برای استفاده از منابع و فرصت ها ایجاد می شود و اواویت ها درجه بندی و مشخص می گردند.»

جبارزاده در ادامه سخن به تاتثر شگفت انگیز برنامه ریزی هسته ای در استان اشاره کرد و گفت: «رفع تکدی گری و معتادان متجاهر، توسعه صادرات و نیز افزایش کشت گلخانه ای، نمونه هایی از تحقق موفقیت آمیز این نوع برنامه ریزی است که امروزه با کمک نیروی انتظامی، سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری تقریباً گدایی یا معتاد متجاهری در کلانشهر تبریز وجود ندارد. تبریز، به عنوان شهر بدون گدا، به افتخار کشورمان تبدیل شده و این به نقش انجمن‌های خیریه و انسان‌های نیک در منطقه ما بازمی‌گردد که الگوسازی شده است.»

در بخش پایانی برنامه که با پرسش و پاسخ همراه بود؛ دکتر جبارزاده در پاسخ های خود بر چند نکته کلیدی تأکید داشت: «همدلی مدیران و کارکنان در تحقق برنامه های یک سازمان به ویژه در مدیریت استان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا امنیت کشور مدیون تصمیم گیری به موقع در شورای تأمین استان می باشد و یکی از بزرگ ترین موانع در این زمینه، عدم همدلی مدیران استانی است.»

گفتنی است این برنامه از طریق وبینار و اینستاگرام مرکز (lsmtc.ac.ir) همزمان به صورت زنده پخش شد که با استقبال و همراهی خوبی مواجه گردید.

 

 

  • لینک کوتاه : /Zr1

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 881
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید