تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1396/06/13 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 20
  • - تعداد بازدیدکننده: 20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری وبینار آموزشی خط مشی گذاری عمومی

وبینار آموزشی خط مشی گذاری عمومی با حضور چهره ماندگار کشور پرفسور سید مهدی الوانی، دکتر ملک اخلاق ریاست مرکز و بصورت برخط و سراسری همزمان با دفاترآموزش و پژوهش استانهای اردبیل، البرز، ایلام، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان ، کردستان،هرمزگان و جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان مرکز آموزش مدیریت دولتی یکشنبه 96/6/12 در سالن جلسات مرکز برگزار شد.

به گزارش دفتر ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استانها؛  اولین وبینار آموزشی خط مشی گذاری با هدف

آشنایی با مفاهیم خط مشی گذاری عمومی و فرآیندهای آن، مشکلات و موانع پیش رو، نقش ارزشها در خط مشی گذاری عمومی تدوین شد تا از این طریق مدیران دولتی ضمن فرا گرفتن دانش روز، به مهارت های عمومی خط مشی گذاری مجهز شوند تا هم بتوانند در شکل دادن خط مشی های عمومی موثر باشند و هم به گونه ای اثربخش آنها را اجرا و ارزیابی کنند.

در مراسم افتتاح این وبینار دکتر ملک اخلاق ریاست مرکز آموزش مدیریت دولتی ضمن ابراز خرسندی از اجرای اولین وبینار آموزشی- کارگاهی توسط پدر دانش مدیریت و چهره ماندگار پرفسور الوانی ، این رخداد را دریچه ای نوین در امر توانمند سازی مدیران و کارشناسان دولتی دانسته و افزوند؛ انتقال دانش و آگاهی،  بویژه در حوزه خط مشی گذاری عمومی یک رویکرد استراتژیک مبتنی بر مولفه های اساسی آموزش، بهره وری و فناوری است.

دکتر ملک اخلاق ضمن تحلیل نقش دولتها در شتاب توسعه ، کار دولتها را شناخت و حل مسایل عمومی دانسته و افزودند؛ آنچه در سیاست گذاری مهم است درک شکاف فاصله توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی در تراز جهانی است که با تحلیل آن یک سرزمین به سرزمین فرصتهای تولید و صادرات تبدیل می شود.

ایشان برگزاری سمینار از طریق وب "وبینار" را یکی دیگر از نشانه ها و ویژگی های عدالت آموزشی در کشور دانسته و افزودند؛ آموزشهای همزمان و تعاملی در کشور، صرفه جویی در وقت و هزینه و امکان بهره مندی از اساتید طراز اول در حوزه آموزشهای تخصصی بویژه "خط مشی گذاری عمومی" را میسر ساخته و ازسویی دیگر مدیران را در شناخت و درک مسئله تقویت و آنان را در مسیر تصمیم گیری صحیح قرار می دهد.

گفتنی است؛ بخش دوم و پایانی این وبینار با پرسش و پاسخ ادامه یافت و مدیران مرکز و مدیران استانی بصورت آنلاین و برخط سوالات خود را مطرح و پرفسور الوانی به آنها پاسخ دادند. 


  • لینک کوتاه : /ZfV

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1782
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید