تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1396/06/12 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 15
  • - تعداد بازدیدکننده: 15
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تقدیر از دستگاههای نمونه کشور در جشنواره شهید رجایی

رئیس جمهور در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی، یکپارچگی ملت و مسوولان را باعث خنثی شدن همه توطئه ها دانست و تاکید کرد: اگر ایثار شهیدان نبود، امروز از انقلاب و کشور چیزی باقی نبود.

به گزارش دفتر ریاست، روابط عمومی وهماهنگی امور استانها به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه 8/6/96 در این جشنواره که با شعار توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با تقویت وحدت و عزت ملی در سایه آزادی، امنیت و آرامش برگزار شد، گفت: رجایی و باهنر و بهشتی و مطهری شدن، آسان نیست؛ باید برای ادامه راهشان از خدا مدد گرفت.

رئیس جمهور با گرامیداشت روز نیایش و اعیاد قربان و غدیر اظهار امیدواری کرد تا ملت ایران از این ایام پربرکت، بتوانند به خوبی بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نامگذاری هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر بخاطر آن است که ما به وظیفه خود بیشتر آگاه شویم، گفت: رجایی شدن، باهنر شدن، بهشتی‌ شدن و مطهری شدن، کار آسانی نیست و ما در این هفته باید با اراده و از قلب خود از خداوند استمداد کنیم که بتوانیم راه آن شهیدان را ادامه دهیم.

رئیس جمهور ضمن بیان خاطره‌ای از تلاش و پرکاری شهید رجایی در اوایل انقلاب، گفت: شهید رجایی به ما آموخت که جهادی کار کردن به معنای آن است که تا کار هست باید در محل خدمت بود و این بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد ما نباید برای خدمت به مردم روز، شب و ساعت بشناسیم.

رئیس جمهور افزود: کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای باشند که هر روز که سر کار می‌آیند جدای از وظیفه و کار معمول خود چند کار را برای آخرت خود انجام دهند.

رئیس جمهور با تاکید بر اصل ۲۶ و113 قانون اساسی مسئولیت اجرای تمام اصول قانون اساسی از جمله: امور برنامه، امور بودجه، امور اداری و امور استخدامی کل کشور مستقیماً بر عهده رئیس جمهور است  که این نیز مسئولیت سنگینی بشمار می رود.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت وضع مقررات و قوانین صحیح در دستگاه‌های اجرایی برای خدمت بیشتر به مردم، گفت: مردم نباید برای انجام امور اداری خود تحقیر شده و در ادارات به آنها توهین شود. اگر یک ثانیه از وقت مردم تلف شود همه ما در پیشگاه خداوند مسئول هستیم.                                             

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ساماندهی دولت الکترونیک به طور جامع در کشور، گفت: دولت الکترونیک به گونه‌ای است که همه امور، توسط آن قابل بررسی و رسیدگی است و تا زمانی که دولت الکترونیک در کشور سامان پیدا نکند و شفافیت نباشد، ما دچار مشکل خواهیم بود.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت رفع نواقص از سیستم اداری و اجرای حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی، گفت: اساس حقوق شهروندی بر عدالت، احترام به مردم و یکسان دیدن همه مردم در برابر قانون است و سیستم اداری و دستگاه اجرایی ما باید حقوق شهروندی را به درستی و به طور کامل اجرا کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: حقوق شهروندی برای این است که به قوانین و مقررات احترام بگذاریم و مردم به واسطه آن احساس آزادی و آرامش کرده و عدالت به طور یکسان میان همه مردم اجرا شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید سیستم نظارتی دقیقی را از طریق دولت الکترونیک طراحی کنیم، گفت: این اقدام باید از اولویت‌های مهم ما در دستگاه اجرایی باشد.

 دکتر روحانی انحصار را بزرگترین بلا برای بخش‌های مختلف کشور، برشمرد و گفت: باید انحصار را شکسته و خدمات را رقابتی کرده و در اختیار مردم بگذاریم، چرا که مردم بهتر، باکیفیت‌تر و ارزان‌تر کار کرده و امور را به انجام می‌رساند.

رئیس جمهور تأکید کرد: در جشنواره شهید رجایی باید در راستای تحول سیستم اداری و انتخاب کارمندان و مدیران بهتر در کشور و بکار گیری سیستم‌های دقیق‌تر و بروز برنامه‌ریزی کنیم، تا از آنهایی که کار بهتری انجام می‌دهند، بیشتر تقدیر شود.

گفتنی است در این مراسم معاونین، مدیران و کارکنان مرکز آموزش مدیریت دولتی همگام و بطور گسترده ای در این مراسم شرکت نمودند.

همچنین پیش از سخنان رییس جمهور دستگاهها و وزارتخانه های برترکشور در دومحور شاخص های عمومی و اختصاصی معرفی و از آنان تقدیر بعمل آمد.


  • لینک کوتاه : /ZgV

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1783
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید