تاریخ : 26 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1402/11/11 - 20:52
  • - تعداد بازدید: 171
  • - تعداد بازدیدکننده: 163
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در بیست و دومین جلسه هیأت تحریریه فصلنامه حقوق اداری" سردبیر جدید فصلنامه منصوب شد

بیست و دومین جلسه هیأت تحریریه فصلنامه حقوق اداری چهارشنبه مورخ 1402/11/11 در محل ساختمان مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار گردید . 
در این جلسه ابتدا دکتر میری (رئیس مرکز و مدیر مسئول فصلنامه حقوق اداری)، به تبیین جایگاه و اهمیت این فصلنامه در حوزه تامین و تسهیل رابطه مردم و دولت در چارچوب قوانین و اسناد فرادستی کشور، پشتیبانی علمی و پژوهشی از ماموریت‌های تعریف شده سازمان اداری و استخدامی کشور، کمک به بدنه نظام اداری کشور در زمینه ارتباط بهینه حقوقی با مخاطبان، تلاش برای ارتقای سطح دانش حقوقی نظام اداری و در نهایت افزایش غنای سطح و توان پژوهشی برای نهادینه کردن آن در بدنه نظام اداری پرداختند.ایشان در ادامه ضمن تشکر از مجموعه تلاش های دکتر محمدرضا ویژه (سردبیر پیشین فصلنامه) آقای دکتر محمدمهدی غمامی را به عنوان سردبیر جدید این فصلنامه معرفی نمودند.
دکتر غمامی با اشاره به اهداف و اهمیت این فصلنامه به بیان ضرورت توجه به محتوای غنی علمی، لزوم تعمیق توجه به محورهای موضوعی مقاله و همخوانی آن با راهبردهای اصلی فصلنامه (حقوق اداری)، و نیز نحوه دریافت و فرآیند داوری و پذیرش مقاله پرداختند و خط مشی های لازم در این زمینه را تشریح نمودند.
 در ادامه دکتر یزدان پناه (دبیر تخصصی فصلنامه)، ضمن اشاره به لزوم توجه به محتوا و خط و ربط فکری و بنیادی مقالات ارسالی با محورهای اصلی فصلنامه، به لزوم تخصصی شدن محورهای فصلنامه اشاره نمودند و یشنهاد دادند که فصلنامه بهار و تابستان 1403 به ترتیب به صورت ویژه نامه به موضوع"برنامه ششم و هفتم توسعه اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران" و " فساد اداری" پرداخته شود . 
در بخش دیگری از این جلسه، دکتر کریمیان به ابعاد تئوریک موضوع حقوق اداری پرداخته و بر لزوم تعامل بیشتر اساتید و خبرگان در حوزه حقوق اداری اشاره داشتند و سایر اساتید و اعضای هیات تحریریه نیز به صورت جداگانه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. 
در پایان جلسه نیز 11 مقاله پذیرفته شده در این شماره از فصلنامه (36) به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مقالات مورد نظر روی سامانه فصلنامه مذکور قرار گیرد.

  • لینک کوتاه : /Zu4

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 86
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید