تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1398/02/18 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 29
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

محورهای سخنان معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اولین جلسه شورای مدیران مرکز آموزش مدیریت دولتی در سال 98

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور جناب آقای مهندس انصاری روز شنبه مورخ 98/2/14، در اولین جلسه شورای مدیران سال 98 این مرکز شرکت نمودند. در ابتدا ایشان از ریاست مرکز، معاونین و مدیران بابت دستاوردها و عملکرد سال گذشته و برنامه­ های عملیاتی سال جاری تشکر نمودند. سپس نکاتی را در خصوص جایگاه و نقش مرکز آموزش مدیریت دولتی در جلسه بیان نمودند که به شرح زیر به آنها اشاره می­ گردد:

نکته اول: تفکیک و اولویت بندی فعالیت ها و اقدامات، با محوریت فعالیت های کلیدی و ضروری. با عنایت به این که زمان بسیاری از این امور، ماموریت­ها و فعالیت­ها سپری گشته و امروزه انجام این امورات به ماموریت­ها و اهداف اصلی سازمان لطمه وارد می نماید.

نکته دوم: تاثیرگذاری امروزه یک سازمان در نظام اداری با ماهیت عملکردی و رفتار سازمانی متاثر از عملکرد مدیریت آن سازمان بوده که ضمن اثربخشی در سازمان ذیربط می تواند در نظام اداری کشور نیز تحول ایجاد نماید.

بنابراین تلاش در خصوص ایجاد و تقویت ویژگی­هایی در مجموعه مرکز ضروری می­ باشد تا بتوان از این طریق سازمان پویا و مورد پذیرش ­تری به وجود آورد.

بدیهی است برای مرکز آموزش مدیریت دولتی، حسب وظایف و ماموریت ذاتی آن آموزش و تربیت مدیران در سطوح مختلف (مدیران به عنوان سرآمدان سیستم اداری) برخورداری از یک سری ویژگی­های خاص برای مرکز حائز اهمیت می باشد.

بنابراین اگر این ویژگیها در مرکز موجود نیست ­باید مرکز درصدد ایجاد این ویژگیها باشد و در صورت وجود این ویژگیها، مرکز باید آنها را تقویت و برجسته نماید به نحوی که باعث جلب نظر مشتریان و خدمات گیرندگان بشود.

ویژگی اول : مرکز باید یک سازمان یادگیرنده باشد، سازمان یادگیرنده سازمانی است که نه در ساختار سنتی و نه در عملکرد سنتی محدود نمی باشد. بلکه این سازمان سعی می­کند از محیط، سایر سازمان ها و مشتریان یاد بگیرد و نیازهای آنان را شناسایی تا بتواند براساس آن هدف ها و برنامه­ های جدید را برای خود ترسیم نماید.

ویژگی دوم : مرکز باید یک سازمان هوشمند باشد، برای تحقق این امر باید ضمن ایجاد بسترهای مربوطه، ابزارها و امکانات مورد نیاز برای تحقق این موضوع فراهم نماید.

ویژگی سوم: نوآوری، با توجه به نوع مشتریان، مرکز باید در ارائه خدمات نوآورانه عمل نماید. به نحوی که نوع کار و خدمات همواره با نوآوری باشد.

ویژگی چهارم: سازمان کارآفرین، منظور آن دسته مشتریان و خدمات گیرندگانی هستند که از مرکز خدمات دریافت می­ کنند و این مشتریان باید منشاء تحول و کار آفرینی در سازمان خودشان باشند که لازمه آن فراگیری کارآفرینی از مرکز و انتقال و پیاده سازی آن در سازمان مربوطه می باشد.

در ادامه جلسه جناب آقای مهندس انصاری در خصوص مستند سازی تجارب مدیران توضیحاتی ارائه نمودند، نگاه تجارب مدیریتی به مدیریت دانش است. آنچه که در دوره مدیریتی یک فرد به عنوان ارزش جدید خلق می­گردد. هدف ثبت، ضبط و انتقال آن به آیندگان می باشد.

در این مقوله مرکز باید در انتقال تجربه مدیران دقت ویژه ­ای داشته باشد. بدیهی است شناسایی موضوعات حیاتی و ضروری مورد نیاز کشور از اهمیت ویژه­ ای برخوردار بوده تا بر اساس آن هدف اصلی که مستندسازی و پیاده سازی مدیریت دانش و تجربیات می ­باشد میسر گردد.


  • لینک کوتاه : /ZQj

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1416
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید