تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1395/05/24 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 41
  • - تعداد بازدیدکننده: 39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراسم معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد

به گزارش دفتر ریاست،روابط عمومی و هماهنگی امور استانها؛ دکتر ملک اخلاق ریاست مرکز به همراه معاونین و مدیران بعد ازظهر روز چهارشنبه 20/5/95 در مراسم معارفه  رئیس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور شرکت کردند. در این مراسم دکتر  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به چگونگی تاسیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سالهای گذشته اظهار کرد:  تشکیلات برنامه ریزی و منابع انسانی از قدیم دارای حساسیت های بسیاری بود به همین دلیل تغییر و تحولات بسیاری در این حوزه انجام گرفت.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به طرح پیشنهاد تفکیک سازمان برنامه و بودجه از سازمان اداری و استخدامی از سوی سازمان مدیریت در ماه های گذشته گفت:‌ پس از این پیشنهاد جلسات مختلفی به دستور آقای رئیس جمهور برگزار شد که در نهایت با نظر کارشناسان اقتصادی کشور تصمیم بر تفکیک این دو سازمان گرفته شد.
دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به نظام اداری و استخدامی کشور خاطر نشان کرد: دولت با وضع بودجه جاری و وضعیت نظام بازنشستگی مواجه است که اگر به سرعت برای اصلاح نظام اداری کشور فکری نکند این موضوع مانند بهمنی اقتصاد کشور را نابود خواهد کرد.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی کشور دو ماموریت توسعه اقتصادی و اداری سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی از جمله وظایف سازمان برنامه و بودجه است گفت: تدوین برنامه ها و بودجه ها ماموریتی بسیار بزرگ و مهم است که در مقطع فعلی بر عهده سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.
وی نظارت و پیگیری بر روی اجرای دقیق برنامه ها را ازجمله دیگر وظایف سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد.
دکترجهانگیری هم‌چنین با اشاره به تاسیس سازمان امور اداری و استخدامی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی از جمله ماموریت های اصلی این سازمان است خاطر نشان کرد، دولت با وضع بودجه جاری و وضعیت نظام بازنشستگی مواجه است اگر به سرعت برای اصلاح نظام اداری کشور فکری نکند این موضوع مانند بهمنی اقتصاد کشور را نابود می‌کند.
وی در پایان صحبت های خود با تاکید بر اینکه سازمان اداری و استخدامی ماموریتی بسیار بزرگ بر عهده دارد و باید روی اصلاح نظام اداری کشور تاکید کند، خاطر نشان کرد: در این زمینه سیاست‌های  ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث نظام اداری از جمله سیاست‌های خوب در این حوزه است و امیدواریم با تولد دو سازمان برنامه و بودجه و اداره استخدامی شاهد توسعه هر بیشتر در کشور در روزهای آینده باشیم.
جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود محمدباقر نوبخت؛ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور را از سرمایه های اصلی دولت و نظام برشمرد و گفت: ایشان در پیشبرد اهداف دولت نقش کلیدی دارد.
وی همچنین جمشید انصاری؛ رییس سازمان اداری و استخدامی کشور را فردی خوشفکر و با سابقه توصیف کرد و گفت: ایشان از صاحبنظران در این حوزه هستند و با ذهن خلاق می توانند منشأ تحولات مثبت در نظام اداری کشور باشند. در این مراسم معاون اول رییس جمهور احکام نوبخت و انصاری که به امضای رییس جمهور رسیده بود را به ایشان اعطا کرد.
دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم تشکیل سازمان اداری و استخدامی کشور را گامی در جهت تعمق و تمرکز بیشتر بر امور اداری و سامان بخشیدن کارها در جهت افزایش بهره وری دانست و از همکاران سابق خود در بخش نظام اداری و استخدامی به خاطر تلاش های ارزنده شان قدردانی کرد.
مهندس انصاری؛ رییس سازمان اداری و استخدامی کشور هم در سخنانی گزارشی از چشم انداز این سازمان و برنامه های آتی آن برای اصلاح نظام اداری کشور ارائه کرد.

 

                                                                                                          منبع تصاویر: خبرگزاری ایسنا

 

  • لینک کوتاه : /ZEW

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1862
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید