تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1399/05/25 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 40
  • - تعداد بازدیدکننده: 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی، دکتر زهرا احمدی پور به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان

بسم الله الرحمن الرحیم

٢٥ مرداد ماه را، با حسن انتخاب، مزین به نام "خانواده و تکریم بازنشستگان" نموده اند. این روز را به همه خانواده هاى ایرانى و ایمانى و بازنشستگان ارجمند وطن تبریک عرض مى نمایم.

خانواده ى کارآمد یقیناً همه ساحت هاى زندگى بشر، من جمله نظام ادارى را، به کارآمدى و تعالى مى رساند و شرط کافى رسیدن به این مهم، تحقق فرهنگ آموزش پذیرى در خانواده است.

بایسته است که تعلیم و تربیت فرزندان در خانواده، از کودکى آغاز مى شود و طرفه اینکه علم و دین همواره بر ذى شعور بودن کودکان انگشت تأکید نهاده اند. بنابراین والدین نباید در تربیت فرزندان تأخیر بورزند، چرا که طفل انتظار پیر مى شود و نعمت داشتن فرزند صالح زایل مى گردد. حضرت امیر در نامه به امام حسن(علیهما السلام) فرموده اند:

"دل نوجوان مانند زمین خالى است که هر چه در آن افکنده شود، آن را مى پذیرد. از این رو، من پیش از آن که دلت سخت گردد و خردت مشغول شود، به تأدیب و تربیت تو شتافتم".

بنابراین مهم ترین رسالت خانواده، شتافتن در تربیت فرزند صالح است.

حال اگر چنین فرزندان نیکوخصالى پا به نظام ادارى بگذارند و بر مساند مدیریتى تکیه بزنند، واجد حس یادگیرندگى خواهند بود و موجبات ارتقاء ظرفیت اجرایى را فراهم مى آورند و تا پایان رسالت ادارى شان، تجربه هاى گران کسب مى نمایند و بدل به گنجى شایگان مى شوند که به رایگان، نصیب بوروکراسى گشته است.

نظام ادارى براى تحقق مدیریت دانش، باید به ثبت تجارب پیشکسوتان و بازنشستگان بپردازد تا امروزیان از دانایى هاى ارزشمند آنان بهره مند گردند.

پیامبر اسلام مى فرمودند؛ "البرکة فی الکبائر". برکت و خیر در بزرگان است و باید با تأسى به حدیث نبوى، این عزیزان را تکریم نمود.

اینجانب مجدداً این روز را به بازنشستگان مرکز آموزش مدیریت دولتى و همه نظام ادارى کشور و خانواده هاى گرانقدرشان تبریک عرض نموده و از خداوند تندرستى و توفیق را براى این بزرگواران مسئلت مى نمایم.

 

العاقبة للمتقین


  • لینک کوتاه : /Zx3

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1001
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید