تاریخ : 29 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1391/04/05 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 21
  • - تعداد بازدیدکننده: 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گزارش برگزاری طرح آموزش مدیر در استان همدان با حضور رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی در شورای اداری استان همدان اظهار کرد: تربیت مدیر برگرفته از قانون مدیریت خدمات کشوری است که امسال پنج سال آزمایشی خود را به اتمام می‌رساند و قرار است با همکاری دولت و اندکی تغییرات ادامه یابد.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی در شورای اداری استان همدان اظهار کرد: تربیت مدیر برگرفته از قانون مدیریت خدمات کشوری است که امسال پنج سال آزمایشی خود را به اتمام می‌رساند و قرار است با همکاری دولت و اندکی تغییرات ادامه یابد.

وی افزود: سیاست نظام اداری، دارای 26 بند است که اگر بتوانیم آن را در طی یک دوره حداکثر 10 ساله به عنوان اصول حاکم بر نظام اداری کشور اجرا کنیم، مشکلات کشور حل می‌شود.

ایشان خاطرنشان کردند: نظام اداری بسیار مهم است و از مشترکات قوی‌تری با زیرنظام‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و فناوری برخوردار بوده و با آنها تنیده شده است.

وی بیان کرد: زیرنظام اداری در همه جای کشور ساری و جاری بوده و دارای تأثیری عمیق و بسترساز است و اگر به دنبال تحول در کشور هستیم باید نظام اداری خود را تقویت کرده تا پاسخگوی جریان سریع اطلاعات و حل مشکلات باشیم.

مهدوی ادامه داد: مدیران شاه‌کلید نظام تحول اداری در کشور هستند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری "مدیران به مانند قله هستند که می‌جوشند و به بدنه خود جاری می‌شوند"، بنابراین مدیران فرهنگ‌ساز بوده و ما نیازمند یکپارچگی و هماهنگی در اذهان مدیران سازمان هستیم و این دوره‌های آموزشی زمینه تحقق این امر را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح ما برای مدیران پایه، میانی و ارشد است و در سال جاری دوره تربیت مدیر برای 300 نفر در هر استان انجام می‌شود و امید است تا پایان سال برای ترکیبی از مدیران مستعد پایه، میانی و ارشد تحقق پیدا کند.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی  اذعان کرد: بر اساس قانون، مدیران ارشد می‌توانند 15 درصد از منتخبان خود را از بین افراد شرکت نکرده در دوره‌های تربیت مدیر و 85 درصد دیگر را از داخل بانک اطلاعاتی مدیرانی که این دوره را گذرانده‌اند انتخاب کنند.

وی در پایان گفت: ما در بحث تربیت مدیر دو بعد اصلی تقویت درون به معنای افزایش بصیرت و معنویت که تحت عنوان تعالی مدیران مطرح می‌شود و دیگری تعالی مدیریتی است که در این راستا 70 درصد آموزش‌ها تخصص‌های مهارتی و مدیریتی در برای تعالی مدیریتی و 30 درصد نیز حول محور تقویت درون در راستای تعالی معنوی مدیران متمرکز است.


  • لینک کوتاه : /ZtW

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1852
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید