تاریخ : 28 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1398/04/09 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 21
  • - تعداد بازدیدکننده: 21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

‎بهبود مدیریت بحران کشور، مستلزم آموزش‮های ویژه مدیران است

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مدیریت دولتی، رئیس این مرکز در نشست  افتتاحیه دورههای تخصصی راهبردی و مساله محور بر ضرورت به روز رسانی و تقویت آموزشهای علمی مدیران کشور برای ارتقای سطح مدیریت بحران در کشور تاکید کرد.

دکتر زهرا احمدی پور شرایط داخلی و بین المللی کشور را حساس ارزیابی کرد و گفت در دو سال اخیر کشور با تقاطع مسائل و بحران های درهم تنیدهدر مقیاسهای ملی و منطقه ای روبرو بوده است که زندگی عادی مردم را در ابعاد گوناگون اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی دستخوش رنج و سختیکرده است. بحرانهایی چون زلزله، خشکسالی، سیل و همچنین تحریم هایهمه جانبه آمریکا موجب شده تا جامعه و کشور با تنگناها و مشکلات عدیده ای روبرو شونددر این شرایط اگر نظام اداری به عنوان حلقه واسط ارتباط مردم با نظام سیاسی در زمینه خدمات رسانی و ایجاد رضایتمندی مردمضعف داشته باشد؛ زمینه را برای کاهش تاب آوری اجتماعی در مقابل بحرانهای خارجی و داخلی فراهم خواهد کرد.  با توجه به این شرایط، مدیران دستگاه های اجرایی در تمام سطوح می بایست قبل از بروز بحران توانایی شناخت نشانه ها و علائم وقوع بحران را داشته باشند. همچنین مدیران کشور میبایست در نظام اداری مسئولیت تصمیم‮ گیری را بپذیرند و زمان طلایی مدیریت بحران را از دست ندهند تا مقیاس بحران به ابعادبزرگ‌تر و ‌پیچیده‮ تر تبدیل نشود. از سوی دیگر تاب آوری اجتماعی و مدیریت کارامد بحرانها توسط مدیران موجب تاب‮ آوری نظام اداری در برابر فشارها خواهد شد. 

با توجه به مسائل و تحولات مختلف کشور، مدیران ناگزیر هستند تا تصمیماتی در سطوح مدیریت عمومی کشور اتخاذ کنند که ممکن است متناسب با برنامههای از پیش تعیینشده نباشد و به همین دلیل نیاز به اقناع و مدیریت افکار عمومی وجود داشته باشد. این امر ضرورت‮ هایی برای مرکز آموزش مدیریت دولتی ایجاد می کند تا بازخوردها را پایش


  • لینک کوتاه : /Zij

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1386
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید