تبیین پویایی های مدیریت دولتی در حمایت و تجاری سازی فناوری های نوظهور در ایران
نقش و جایگاه مدیریت دولتی در کاهش مشکلات تجاری، بهبود بازارگرایی و توسعه زمینههای موفقیت شرکتهای مختلف دانش بنیان با محوریت فعالیتهای نوین تجاری و اقتصادی، موضوع با اهمیتی است که امروزه با توجه به مشکلات مختلف اقتصادی، بیشتر مورد توجه می باشد. در این مسیر، مرکز آموزش مدیریت دولتی با علم به اینکه پژوهش، با تأکید بر پژوهشهای کاربردی، یکی از زیربناهای اصلی پیشرفت محسوب میشود، با هدف اشتراک یافتههای علمی، پژوهشی و کاربردی، دومین نشست ارائه یافتههای علمی و کاربردی در سال 1400 را با موضوع «تبیین پویاییهای مدیریت دولتی در حمایت و تجاری سازی فناوریهای نوظهور در ایران» در روز چهارشنبه مورخ 1400/06/31 از ساعت 12-10 به صورت برخط (آنلاین) برگزار نمود. در این نشست تخصصی، آقای دکتر نژاد حسین، مفهوم و راهبردهای تجاری سازی فناوریهای نوظهور، زیست بوم تجاری، جایگاه حاکمیت، حاکمیت در تجاری سازی فناوریهای نوظهور را تشریح نمودند. ایشان به طور ویژه به تعریف تجاری سازی به معنی ایجاد یک ارتباط بین فناوری و فرصت بازاری پویا که این فرآیند به نقلی انتقال فناوریهای نوظهور به صنایع جدید زیست بوم که بر تعامل ارگانیسم و محیط متمرکز است، پرداختند. این پژوهشگر در ادامه سخنان خود تولید کنندگان، عرضه کنندگان، توزیع کنندگان، موسسات مالی و پژوهشی، سازندگان فناوریها را تشکیل دهندگان زیست بوم تجاری معرفی کرده و اشاره نمودند که زیست بوم در مدلهای غیر خطی ایجاد می شود. همچنین بیان داشتند در اجرای زیست بوم تجاری سازی 4بازیگر نقش اصلی دارند. :1.بازیگران منبع، 2.بازیگران فناوری، 3.بازیگران نهادی و 4.بازیگران زمینهای؛ که این بازیگران علت اصلی تفاوت زیست بوم فعال و غیر فعال هستند. در بخش دیگری از سخنان دکتر نژادحسین، موضوع نقش و جایگاه مدیریت دولتی در حمایت و توسعه تجاری سازی فناوری ها، از نظر گذشت. بطوریکه جایگاه مدیریت دولتی در پویایی، چابکی و کارایی فناوری های نوگرایانه مورد بحث و تفصیل قرار گرفت. در پایان نشست، آقای دکتر نژاد حسین به تمامی سوالات فراگیران به طور کامل پاسخ دادند.
- لینک کوتاه : /Zrp