تاریخ : 26 تیر 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1402/09/21 - 17:17
  • - تعداد بازدید: 307
  • - تعداد بازدیدکننده: 285
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار نمود

نشست علمی - تخصصی"آموزش مدیران ایران"

مرکز آموزش مدیریت دولتی با توجه به اهمیت موضوع آموزش و پژوهش برای نظام اداری کشور و در راستای تحقق سند تحول دولت مردمی و منویات مقام معظم رهبری، از ابتدای سال 1402 مجموعه نشست های تخصصی را با محوریت موضوعی مسائل و نظام اداری همچون سنوات گذشته در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا و با هدف  ارتقاء دانش و سطح توانمندی مدیران دستگاه های ا جرایی کشور، نشست تخصصی با موضوع" آموزش مدیران در ایران" را در تاریخ 1402/09/21به همت معاونت پژوهشی مرکز برگزار نمود.

 این نشست به مدت 2 ساعت با سخنرانی دکتر محمدشهاب شیبانی­‌فر، پژوهشگر عرصه مدیریت دولتی، به صورت برخط و از طریق سامانه آموزشهای الکترونیکی مرکز(LMS) برگزار گردید.

درابتدا دکتر شیبانی فر به مهم­ترین دلایل تربیت و توسعه مدیریت در سطوح سازمانی، ملی و جهانی پرداخته و اشاره نمودند که ظرفیت اداری و مدیریتی در کشورهای کمتر توسعه یافته با کمبود مواجه است و این کمبود، تلاش­‌های توسعه ملی را با مشکل روبرو می­کند.ایشان به نقش مهم مدیریت دولتی در توسعه ملی در چهار سطح حکومت مرکزی، حکومت محلی، شرکت­های دولتی و در نهایت طرح­های توسعه پرداختند و از این رهگذر  فقدان آموزش‌های مدیریتی موثر، فقدان نظام های آموزش مدیریتی مناسب، حقوق پایین و پرداخت های نامناسب، بالا بودن فرار مغزهای مدیریتی، فرهنگ اداری بخش دولتی، مناسب نبودن نظام ها و خط مشی های پرسنلی و فقدان خط مشی های آموزشی ملی را به عنوان مهم­ترین دلایل کمیابی استعدادهای مدیریتی در کشورهای در حال توسعه برشمردند.

در ادامه ضمن تشریح برخی چالش‌­های پیش رو در حوزه توسعه آموزش مدیران، به این مهم اشاره شد که  آموزش مدیریتی، تربیت مدیریتی و در نهایت توسعه مدیریتی، اجزای اصلی توسعه آموزش مدیران است.

شیبانی فر؛ تعیین نیازهای آموزشی مدیران، برنامه­‌ریزی اجرای آموزش مدیران، روش­‌ها و فنون(اجرا)، آموزش مدیران و در نهایت ارزشیابی آموزش مدیران، را از مهم­ترین گام های آموزش مدیران دانست و گفت: نیازهای آشکار و نیازهای پنهان، دو بعد اصلی تعیین نیازهای آموزشی مدیران به شمار می­روند. همچنین این بخش با ذکر مثال­هایی از روش­های تعیین نیازهای آموزشی مدیران، ادامه یافت.

در بخش بعدی، موضوع ارزشیابی برنامه‌­های آموزش مدیران مورد بررسی و تحلیل  قرار گرفته و دکتر شیبانی­‌فر در این خصوص گفت: که ارزشیابی دانش، ارزشیابی رفتاری، ارزشیابی نتایج عملکرد و ارزشیابی مقایسه‌­ای، چهار جز اصلی ارزشیابی برنامه آموزش مدیران به شمار می‌ر­ود.

در پایان نشست دکتر شیبانی­‌فر به سوالات شرکت کنندگان و فراگیران مجازی، پاسخ دادند.


  • لینک کوتاه : /Zd4

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 70
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید